POLITICĂ

CÂT I-A COSTAT PE BUZOIENI MODERNIZAREA TRANSPORTULUI ÎN COMUN. Primăria Buzăului a început să plătească daunele pentru operatorii privaţi

Strategia de reformare a transportului de călători în municipiul Buzău, lansată de la vârful Palatului Comunal în primul mandat al primarului Constantin Toma şi continuată şi în cel de-al doilea mandat a avut un oarecare succes, dar a fost marcată şi de numeroase sincope. Una dintre probleme a fost cea a multelor procese pierdute de Primăria Buzău, reprezentată prin primarul Constantin Toma cu operatorii privaţi care au fost scoşi de pe trasee dar care au câştigat disputele în Justiţie. Cu alte cuvinte, administraţia municipiului reşedinţă de judeţ a mulţumit parţial pe călătorii buzoieni din oraş, dar şi din zonele pe care TransBus SA operează intrajudeţean, dar pentru care comunitatea municipiului Buzău plăteşte bani grei pentru procesele pierdute în Justiţie pe bandă rulantă.

http://portal.just.ro/114/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=11400000000068672&id_inst=114

http://portal.just.ro/42/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=11400000000068672&id_inst=42

Iar când spunem că oamenii sunt “parţial mulţumiţi”, avem în vedere că de multe ori la orele de vârf autobuzele societăţii municipale de transport călători, condusă de managerul Gică Toader, sunt ticsite cu călători în plină pandemie de coronavirus. Mai mult, preţul biletelor şi al abonamentelor au crescut constant.

Pe de altă parte confortul autobuzelor TransBus este superior celor al maxi-taxi-urilor private, şi pe ansamblu, transportul este mai civilizat. Cele de mai sus sunt nişte realităţi de netăgăduit. Cât priveşte banii plătiţi de buzoienii din oraş din bugetul public al municipiului, ei nu sunt deloc puţini. Şi, în ultima vreme, au început, încet, încet, să ajungă în conturile operatorilor privaţi.

După cum uşor oricine poate observa, primăria condusă de Constantin Toma are mari probleme la capitolul juridic. Multe hotărâri de Consiliu Local Municipal promovate de Executivul din Palatul Comunal şi votate s-au soldat în ultimii 5 ani cu procese pierdute în instanţele de judecată. Prejudiciile n-au fost, însă, plătite de cei care au decis, greşit din punct de vedere juridic, ci de către “poporul buzoian.” Ceea ce, evident, reprezintă o problemă.

Un pic de istorie

Istoria proceselor cu Asociaţia Transportatorilor Traseului Nr. 5M Buzău în contradictoriu cu Primăria Buzăului e simplă. Instanţa de la fond a Tribunalului Buzău a dat câştig de cauză transportatorilor şi a obligat Primăria să plătească operatorilor peste un miliard de lei vechi drept prejudiciu.

Mai departe Curtea de Apel Ploieşti a respins recursul Primăriei Buzău aşa încât a rămas ca la Tribunalul Buzău. Punct!

Zilele trecute, după ce Palatul Comunal a fost obligat de executivul judecătoresc să plătească banii celor din Asociaţie, sumele au fost virate în conturi. Fapt care a fost confirmat de unul dintre operatori, anume Valentin Micu, patronul Auto Valmi S.R.L. Sintetizând, observăm că buzoienii au câştigat un transport mai bun (până la un punct la care intervin aglomeraţia şi costurile ridicate) ale biletelor şi abonamentelor dar a plătit daune, pe partea cealaltă, din cauza procesele pierdute. Bani din taxele şi impozitele lor.

În acest moment se pune întrebarea: Oare Primăria nu poate face reformare fără să piardă procese pe banii buzoienilor?

Fără să dăm noi, aici, un răspuns reamintim că “reformarea” Poliţiei Locale din municipiul Buzău s-a lăsat cu procese pierdute în linie şi cu un an întreg în care buzoienii au plătit şi poliţişti locali şi firme de pază pentru şcoli şi grădiniţe. Operaţiune care i-a costat alte şi alte milioane de lei pe cetăţenii Buzăului.