Actualitate

Ce spune instituția care a monitorizat reabilitarea bulevardului Unirii. Așa se explică totul!

Senatorul PNL Vlad Mircea Pufu și doi aleși municipali, Irinel Cârstea și Silviu Roșioru, au fost la Brăila, zilele trecute, pentru a discuta cu reprezentanții Agenției de Dezvoltare Regională Sud-Est despre proiectul de resistematizare a Bulevardului Unirii, care a bulversat pe toată lumea. Întâlnirea cu directoarea Agenției, care este autoritatea de implementare a proiectului, a avut ca scop identificarea unor soluții pentru remedierea deficiențelor reclamate în repetate rânduri de buzoieni.

Doar că discuțiile au scos la iveală o situație uluitoare: proiectul, care este unul standard, putea fi adaptat nevoilor locale, ceea ce în realitate nu s-a întâmplat.

”Acest proiect a pornit greșit ca abordare, în sensul în care sunt invocate doar sumele atrase, nu și utilitatea practică a proiectului final. Cert este că parcările au picat din start, știindu-se din capul locului că Uniunea Europeană încurajează prin aceste proiecte mobilitatea urbană prin folosirea transportului în comun, a bicicletelor și altor mijloace mai puțin poluatoare. Prin urmare, proiectul trebuia să fie gândit și adaptat special la nevoile municipiului, ceea ce nu s-a întâmplat. Parcările trebuiau încadrate într-un proiect de ansamblu și plătite din bugetul primăriei.

Un singur consultant realizează proiecte în mai toate primăriile din țară, ceea ce explică de ce toate proiectele seamănă între ele. Practic, consultantul respectiv are un proiect desenat pe care îl prezintă peste tot. Aici trebuie să intervină însă primarul/primăria, care trebuie să ceară ajustarea desenului pe particularitățile locale. Ce se vede azi la Buzău este rezultatul unei intervenții aproape inexistente din partea autorităților locale la proiectul prezentat”, arată senatorul liberal într-o postare pe Facebook.

Mai mult, banda de pe mijloc, care îi bulversează pe conducătorii auto, nici nu era obligatorie, fiind doar o soluție propusă orașelor cu servicii de transport public extinse în comparație cu Buzăul.

”Banda de pe mijlocul bulevardului, de exemplu, este în oglindă cu un proiect similar dintr-un oraș unde există și alte mijloace de transport în comun, ca tramvaie sau troleibuze. Nu era obligatorie banda pe mijloc! Soluția a fost, pur și simplu, aleasă de primărie!”, mai spune senatorul Vlad Pufu.

Concluzia e una păguboasă pentru bugetul local: soluții pentru remedierea tuturor erorilor reclamate de cetățeni există, dar dacă Primăria Buzău va accepta să intervină pe proiect va fi nevoită să plătească.

”Soluții există, doar să fie voință! Sunt unele minimale și altele de fond:

1. Autoritatea permite, cu acordul Poliției Rutiere, realizarea unor parcări de tranzit pentru aprovizionare, special amenajate între alveolele deja construite, dar asta în urma discuțiilor cu antreprenorii, pentru a se identifica distanța între locurile respective.

2. O regândire amplă a actualei sistematizări, eventual cu modificarea traseului pistelor de biciclete și reconfigurarea trotuarului, pentru crearea unor locuri de parcare (măcar de tranzit).

Trebuie făcută și mențiunea că pentru orice intervenție banii trebuie returnați, iar costul eventualelor modificări ar urma să fie suportat de la bugetul local”, arată senatorul PNL Vlad Pufu.

Autorul știrilor

Claudia Toader

2 Comentarii

Apasă aici pentru a publica un comentariu