Actualitate

E furtună iar? Neagu vrea două societăți noi, fix ca cele pe care le controlează Primăria Buzău

Ultimele declarații, făcute de Petre Emanoil Neagu, la finalul ședinței de Consiliu Județean de luni, induc ideea unor noi disensiuni între acesta și primarul Constantin Toma. Pe lângă ultimatumul pentru finanțarea Gloriei Buzău, Neagu a anunțat că se gândește și la înființarea a două societăți noi, exact pe domeniile pe care primarul Constantin Toma își dorea parteneriate cu Consiliul Județean: transport și alimentare cu apă.

Președintele Consiliului Județean Buzău, Petre Emanoil Neagu, ia în calcul posibilitatea ca miniparlamentul județean să se implice și să devină, dacă va fi posibil, partener al companiilor care operează deja pe piață în domeniul apei și al transportului. Iar, dacă un asemenea parteneriat, nu va fi viabil, Neagu se gândește , în viitor, la înființarea unor companii care să fie gestionate întru totul de către Consiliul Județean.

„Probabil că pe viitor asta va fi. Dacă tot sunt probleme cu fondurile suntem  dispuși si noi, Consiliul Județean, să devenim parteneri într-un proiect din acesta pentru că trebuie atrași mult mai mulți bani europeni, pentru că cetățenii trebuie să aibă condiții minimale de trai, de apă, canal, electricitate, infrastructură în educație, sănătate. Putem să devenim, de ce nu, parteneri ai Companiei de Apă. Eu nu am spus că trebuie ceva sau să aduc o acuză cuiva. Dar, prin studiile care s-au făcut, prin consultările cu cetățenii, prin structurile pe care le avem și cu structurile asociative, dacă avem posibilitatea asta, de ce nu? O să ne dăm mâna pentru binele cetățeanului”, a declarat președintele CJ Buzău, Petre Emanoil  Neagu.

Totodată, președintele Consiliului Județean a explicat că ar putea înființa o societate de transport care să deruleze curse în județ:

„Referitor la transport, sunt anumite lucruri pe care le putem face împreună. Sunt județe cu societăți de transport, dar asta nu înseamnă că vrem să avem noi, Consiliul Județean, un monopol pe transport. Și ceilalți  transportatori vor face anumite trasee.  În urma studiilor, dacă vrem să ajungem cu mijloace de transport nepoluante și vrem să asigurăm și un confort călătorilor se pot face curse în extremitățile Buzăului. Nu îmi este rușine să spun chiar despre  vechile trasee pe care le făcea societatea de transport cu extremitățile județului și dau aici exemplu Gura Teghii-Nehoiu-Pătârlagele-Buzău. Noi nu vorbim de un transport urban care să deservească cetățenii pe un anumit interval destul de scurt să ajungă la piață, la spital sau policlinică, ci de oamenii care trebuie să fie transportați în condiții decente de la distanțe mai mari. Un fel de curse rapide cu autobuze ecologice” a mai spus Petre Emanoil Neagu.

Pe de altă parte, președintele Petre Emanoil Neagu spune că un prim pas va fi să ofere curse spre zonele din județ cu potențial turistic:

„Un transport pentru susținerea localităților cu potențial turistic îl vom face cu siguranță. Vom încerca un astfel de proiect de anul viitor. Să încercăm să facem un transport cât mai accesibil în zonele cu potențial turistic. Spre Vulcani, spre mănăstiri sau altele.”

Neagu a adăugat că nu e critic atunci când vorbește despre posibilitatea înființării a noi companii de apă și transport , însă e nevoie ca autoritățile să facă mai mult pentru oamenii de la țară:

„Nu am făcut nici un afront la nimeni, la nici o companie de transport sau de apă-canal, ci am vorbit despre o proiecție de viitor pentru cetățeni.  Serviciile către aceștia să fie cât mai bune pentru că, acum trebuie să recunoaștem, sunt probleme cu apa și, împreună cu cei de la Compania de Apă și cu Primăria Buzău, trebuie să găsim soluții să ieșim din marasmul asta, iar dacă aceasta nu se poate…  este  la fel ca în viață, un singur om nu le poate face pe toate”, a încheiat Petre Emanoil Neagu.

Autorul știrilor

Cristina Sterian

1 Comentariu

Apasă aici pentru a publica un comentariu

  • Este tipic prostie românească.Se pun boii în fața carului.Oamenii cu un pic de logică ar rezolva mai întîi infrastructura și după aia transportul (dacă nu cumva s-au gîndit la forma de transport aerian).Drumurile județene se reabilitează pe bucățele din patru în patru ani în funcție de coloratura politică a primarilor din comune (Dj 203 K).S-a ajuns să se plombeze plombele pe un carosabil construit înainte de 1989 de la Podul Muncii spre Lopătari.