Actualitate Social

GLOVO, ÎI VEDEȚI PRIN ORAȘ, CU CUTIILE GALBENE ÎN SPINARE! Cât câștigă, cum funcționează, cine comandă, cum te angajezi. Destăinuirile lui Vlad, un tânăr curier cu chef de muncă

Pandemia de coronavirus a închis firme importante, a trimis oameni în șomaj, însă sunt și afaceri care s-au dezvoltat în aceste vremuri nemaitrăite. Într-o astfel de situație, în care vorbim despre un urcuș important, în vremuri gri, este și Glovo, un start-up spaniol fondat la Barcelona în 2015, de care înainte de criza coronavirusului auziseră în mare parte doar bucureștenii și românii din marile orașe.
Glovo, un serviciu de curierat la cerere, care achiziționează, ridică și livrează produse comandate prin aplicația sa mobilă, a luat avânt și la Buzău de când suntem în pandemie.  
Sunt în tot județul circa 50 de curieri, pe care-i vezi când colo, când colo, ba cu mașina, ba cu bicicleta, strecurându-se în trafic, pentru a ajunge cât mai repede cu comanda la client.
Curier la Glovo este și Vlad Rotaru, un tânăr buzoian de 19 ani, absolvent al Colegiului Tehnic din Buzău. A început să livreze prin Glovo, la începutul lunii aprilie, în plină pandemie de coronavirus, din dorința de a-și ajuta familia, dar și pentru că, fotograf fiind, nu a mai avut nici un câștig, pentru că nu a mai fost permisă organizarea de evenimente.


”Lucram înainte ca fotograf la evenimente, dar pentru că a început criza coronavirusului iar aceste evenimente au picat iar în familia mea era un singur salariu, cel al mamei, am decis că trebuie să fac ceva. La un moment dat, plimbându-mă prin oraș am observat un rucsac galben pe  o bicicletă. Știam că Glovo e doar în marile orașe, am intrat repede pe site și am văzut că e și de opțiunea de Buzău pentru a deveni curier, am aplicat și în maxim 2 zile am fost angajat”.


Tânărul spune că, din 6 aprilie lucrează la Glovo. Își folosește mașina personală, iar câștigul nu întârzie să apară.

”Știam că e tipul de job la care îți alegi programul dar și că se câștigă bine. Principalul motiv pentru care am ales să lucrez a fost pandemia și faptul că am pierdut evenimentele, dar și nevoia de a-mi ajuta familia și de a-i ajuta până la urmă și pe alții, pentru că am început în perioada în care era nevoie de adeverință ca să poți ieși din casă iar oamenii, în special vârstnicii, aveau nevoie de ajutor pentru a-și face cumpărăturile”.


La două luni de când lucrează ca și curier, Vlad se poate declara mulțumit. Are clienții săi fideli, câștigurile sunt mulțumitoare și are și timp să învețe pentru bac. Pentru că Vlad urmează să susțină bacalaureatul în această vară.


”Programul mi-l fac eu, după cum consider. Cu o zi înainte să merg la serviciu, deschid aplicația, într-un calendar, îmi aleg orele pe care vreau să le lucrez în ziua următoare. De regulă, aleg să livrez între orele 12.00-20.00. A doua zi ajung în oraș, dau check-in și stau pe lângă restaurantele partenerele așteptând comenzile.”


Într o zi obișnuită de lucru, Vlad are cam 12 comenzi, însă au fost și zile cu 25-30 de comenzi. Cele mai multe sunt în zilele de vineri, sâmbătă și duminică, iar orele de vârf sunt 11.00, 15.00 și 19.00.
Tinerii preferă să comande de la fast food-urile renumite, vârstnicii comandă alimente de la marile supermarketuri.

”Persoanele mai în vârstă își fac cumpărături de regulă pentru mai multe zile. Cei mai mulți au învățat să facă comandă prin Glovo de la copiii lor. Într-o zi, o doamnă de la Sibiu a făcut o comandă pentru mama dumneaei, care era la Buzău. Apoi, aceste persoane vârstnice învață să facă comandă de la copiii lor, iar acum sunt tot mai mulți. Acum s-au învățat, eu am clienții mei fideli, ne zâmbim pe stradă, când ne întâlnim, e plăcut”.  

În județul Buzău sunt în prezent circa 50 de curieri Glovo. În funcție de ratingul făcut, în funcție de reacția clienților și cât sunt de mulțumiți aceștia, fiecare curier ajunge să aibă prioritate în a-și rezerva orele de lucru.


”Mergem pe principiul ”as fast as possible”. Nu avem un timp limită. Trebuie sa ajungem la client cât mai repede cu putință. Dacă există erori, iar curierul nu a ridicat comanda sau a ridicat-o și nu a ajuns de mult timp la client, suntem sunați de asistență să ne întrebe dacă avem o problemă și dacă vrem să fie reatribuită comanda altui curier. Noi suntem monitorizați de asistență prin GPS. Chiar și clientul ne poate vedea locația. Ca măsuri de igienă respectăm purtarea măștii și a mănușilor, precum și dezinfectarea genții de transport. Fiecare produs alimentar se transportă în geanta termică și se separă de cele reci iar cele nealimentare nu intră în geantă. Curierilor ce nu îndeplinesc aceste condiții, nu li se onorează ridicarea comenzilor din restaurantele partenere. Până acum, înainte de funcția din aplicație de acordare a bacșișului către curier, oamenii ne ofereau bacșiș direct numerar. Suma variază între 3 lei și poate ajunge chiar și la 20 de lei, în funcție de posibilitățile clientului și cât de satisfăcut a fost de serviciile noastre”.


Între timp, Glovo a lansat opțiunea bacșiș pentru curieii parteneri. Această opțiune va apărea progresiv în aplicația clienților pe parcursul acestei săptămâni, iar la începutul săptămânii viitoare toți utilizatorii vor putea să lase bacșiș în aplicație.
Opțiunea bacșiș apare în aplicația Glovo imediat după ce clientul plasează o comandă și rămâne activă pentru încă o oră după livrarea comenzii. Astfel, clientul poate decide dacă oferă bacșiș când plasează comanda, în timp ce aceasta este livrată sau după primirea ei. Noua opțiune funcționează ca un factor motivațional pentru că vine în completarea unor beneficii financiare deja existente, iar aceasta nu va afecta serviciul de livrare deoarece curierul este informat de aplicație de primirea acestuia după efectuarea comenzii. Oferirea bacșișului se va face fără contact, direct din aplicație, limitând astfel contactul curierilor cu numerarul, iar aceștia vor primi 100% din valoare.

“În ultimele 3 luni numărul de curieri cu care lucrăm a crescut cu câteva mii datorită faptului că am lansat serviciile Glovo în 15 orașe noi din martie până în prezent. Suntem recunoscători pentru curierii care ne-au ales și încercăm să identificăm instrumente prin care putem să-i motivăm și în continuare. Astfel, pe lângă veniturile lunare și cele 3 tipuri de bonusuri – pentru condiții meteo nefavorabile, performanță săptămânală și campanii ocazionale, curierii pot beneficia acum și de tips-uri”, a declarat Victor Răcariu, General Manager Glovo România.


Glovo este o aplicație de livrare rapidă care permite utilizatorilor să comande orice, să trimită sau să primească orice pachet, din și în orașul în care se află. Aplicația s-a lansat pe piața din România în luna mai 2018, serviciile fiind disponibile, în prezent, în 29 de orașe din România.
Glovo a devenit din ce în ce mai popular în România: mii de oameni folosesc aplicația pentru a comanda diverse lucruri – de la alimente, flori sau obiecte vestimentare până la produse farmaceutice, care le sunt aduse acasă în timp record. Cererea mare face ca și nevoia de curieri să fie la fel de mare.

Cât se câștigă cu Glovo? Salariul unui “glover” depinde de mai multe lucruri, în special de timpul pe care îl lucrează, pentru că programul este unul destul de flexibil.

Autorul știrilor

Cristina Sterian

2 Comentarii

Apasă aici pentru a publica un comentariu

Lasă un răspuns la Andreas Cancel reply

  • Eu de 8 luni încerc sa intru la glovo in constanta si nu se poate. Dar vad lume noua la ei si nu-mi dau seama cu naiba au intrat.

  • Faceți reclama la o aplicație pentru copii care nu stiu cecsa facă cu viata lor.. Cu glovo nu o sa faci niciodată bani… Doar masina uzata si multă umblatura. Asta pana se prind și pustii ca nui rentabil.. Dar aveti noroc ca in locul lor apar alti prosti si o sa va meargă in continuare