Întârzierea emiterii facturilor la energie electrică pentru lunile noiembrie și decembrie le dă frisoane buzoienilor. În această perioadă, unii abonați au început să primească facturi pe minus, datorate eliminării unei taxe care fusese introdusă în octombrie. Termenul de aplicare a acesteia a fost prorogat prin lege, pentru luna aprilie a acestui an, astfel că facturile deja emise sunt, acum, recalculate. Sumele care se scad sunt infime pentru că taxa respectivă este de 0,000128 lei/kWh. Marea problemă este că emiterea acestor facturi de tip storno întârzie emiterea facturilor de consum pentru lunile noiembrie, decembrie și, previzibil, și ianuarie.
La solicitarea jurnaliștilor Focus Tv, reprezentanții companiei cu cel mai mare număr de abonați la Buzău, Electrica Furnizare, au emis un punct de vedere fără a angaja vreun termen privind momentul emiterii facturilor:
”Având în vedere volumul mare de facturi aferente clienților casnici și noncasnici ce sunt supuse procesului de stornare…..este posibil ca emiterea facturilor de energie electrică să întâmpine întârzieri.” se arată într-un document transmis de furnizor.
Motivele pentru care clienții sunt îngrijorați au temei. După stornarea facturilor, va fi emisă o nouă factură conținând sume care le vor da amețeli clienților pentru că va reuni consumurile din perioada octombrie-decembrie. Ce au de făcut clienții, explică cei de la Electrica Furnizare, în același răspuns transmis Focus TV:
”Electrica Furnizare va emite clienților două facturi stornate și o factură ce va conține contravaloarea consumului de energie electrică aferent lunilor octombrie, noiembrie și decembrie 2024. În cazul în care clienții au achitat deja facturile aferente consumului de energie electrică înregistrat în lunile octombrie și noiembrie 2024, ce au fost supuse ulterior procesului de stornare, aceștia vor avea de achitat doar consumul aferent lunii decembrie 2024”.
Partea cea mai importantă, și anume tariful la care va fi taxat consumul, dacă acesta va fi cumulat într-o singură factură, pentru trei luni, este lămurită prin noi precizări. Chiar dacă se va emite o singură factură, ”încadrarea în plafoanele de preț se realizează pe baza consumului mediu lunar, determinat pentru fiecare lună în parte, nu cumulat.”
Anterior, reprezentanții Protecției Consumatorului, precizaseră că, în situația dată, corectă ar fi emiterea a trei facturi distincte.
”Este un mod de facturare reglementat. Sunt convinsă că facturarea se va face pe fiecare lună în parte. Facturile nu vor fi cuprinse într-o singură factură cumulate, ci pentru fiecare lună se va emite o factură. Se vor emite trei facturi, factura lunii octombrie și factura lunii noiembrie, fără acea contribuție și, de asemenea, ulterior, factura lunii decembrie”, a explicat, la Focus TV, Cristiana Boldeanu, cms.șef.adj. CJPC Vrancea.
Un alt aspect, foarte important, este termenul de plată. În acest caz, este vorba despre termenul din contract, adică cel pe care îl aveau stabilit și facturile primite anterior lunii octombrie. Totuși, clienții trebuie să știe că, în cazul unor valori mari pot cere eșalonarea la plată a unei facturi, iar furnizorul este obligat să acorde acest termen.
”Conform unui ordin ANRE, dacă nu se emit facturi o perioadă și, ulterior, se emit facturi pentru perioada respectivă se eșalonează plata în tranșe egale cu numărul lunilor pentru care s-au emis facturi. Adică, dacă se vor emite facturi pentru două luni, plata se va eșalona pe două luni.” a mai subliniat Cristiana Boldeanu, comisar șef adjunct la Protecția Consumatorului Vrancea.



…e haos în general în țară !…mafia politică știe de ce!…