Considerată proba de foc din timpul examenelor naționale, matematica a ridicat și în acest an probleme elevilor care țintesc nota maximă. Ultima cerință din testul pe care l-au avut de rezolvat candidații, de anul acesta, de la Evaluarea Națională a fost cea care va face diferența dintre o lucrare perfectă, care va putea primi punctajul maxim, în cazul în care restul exercițiilor și problemelor au fost lucrate corect, și restul lucrărilor. Mădălin Ghiuler, profesor MERITO la matematică, de la Liceul cu Program Sportiv din Focșani, a explicat, în direct la Focus Tv, faptul că această cerință nu ar fi trebuit să fie cuprinsă în testul de la Evaluarea Națională.
”Subiectul din partea a III-a, cerința care face diferență și consider că nu prea trebuia pusă la Evaluarea Națională, dar având în vedere că celelalte subiecte au fost simple și muncitorești a fost și aceasta binevenită, a fost cerința 5 b. A fost de văzut multe lucruri și într-un desen sofisticat. Consider că a depășit un pic nivelul problemelor date prin modelele de Evaluare Națională. Zic eu că trebuia și o problemă cu un grad de dificultate mai ridicat dar cu o doză mai redusă de informație. Consider că cei care nu vor primi anul acesta nota 10 vor fi cei care nu au dus la bun sfârșit această cerință 5b”, a spus Mădălin Ghiuler, profesor MERITO la matematică.
Iată cum trebuia rezolvată această cerință:
Pe de altă parte, profesorul Merito din Focșani a spus în direct la Focus Tv că anul acesta ”elevii slăbuți vor putea avea note mai mari la matematică decât la română”.
”Note foarte mici nu vor fi. Cred că elevii slăbuți vor lua o notă mai mare la matematică decât la română, dacă au fost atenți. Și, consider, că la nivel național vor fi mai puține note de 10 decât au fost anul trecut”, Mădălin Ghiuler, profesor Merito de matematică din Focșani.
Adaugă comentarii