Val de accidente rutiere pe șoselele din România, multe dintre ele soldate cu pierderi de vieți omenești. Tineri și oameni nevinovați au pierit, în ultimele săptămâni, în urma unor accidente extrem de grave. Creșterea valorilor de trafic în plin sezon estival, viteza excesivă și nepăstrarea distanței corespunzătoare în mers sunt principalele cauze care duc la astfel de evenimente pe șosele. Pentru a stopa acest fenomen, Poliția Română pregătește modificarea Codului Rutier astfel încât amenzile pentru șoferii care încalcă regulile să fie mult mai aspre. Pe termen scurt, cea mai bună soluție pentru stoparea valului de tragedii pe șosele este suplimentarea echipajelor de poliție care să vegheze la buna desfășurarea a traficului și care să nu ezite să îi sancționeze drastic pe cei care conduc după propriile reguli, a declarat la Focus Tv, fostul comandant al IPJ Buzău, comisar șef (r) Viorel Ștefu.
“După părerea mea, există suficiente legi și suficient de aspre. Important e să fie aplicate. Se poate reduce numărul accidentelor printr-o prezență activă în stradă, prin folosirea radarelor, prin acțiuni în permanență în zone cu risc de accidente. Prezența Poliției în stradă este obligatorie. Trebuie să se mărească numărul efectivelor, să acționeze proactiv, nu să stea și să se uite. Astfel, accidentele rutiere pot fi reduse prin aplicarea mai fermă a legii, nu doar pe autostrăzi, ci pe toate drumurile. În ultima vreme, și din cauza indisciplinei în trafic, pentru că indisciplina este la ea acasă, sunt foarte multe accidente. Dar și pe drumurile comunale trebuie să se intervină pentru că, ați văzut, zilele acestea, accidente pe toate drumurile. Poliția trebuie să fie proactivă, nu reactivă. Nu pot fi prevenite toate accidentele, dar, în mare parte pot fi prevenite printr- o acțiune mai fermă a oamenilor legii. Pe termen scurt se poate rezolva problema cu un număr mai ridicat de polițiști în stradă, un număr crescut de polițiști care să aplice legea cu fermitate.”
Fostul comandant al IPJ Buzău spune că acțiunile poliției trebuie să aibă loc în special în zonele cunoscute cu risc ridicat de producere a accidentelor.
“Polițiștii trebuie să știe foarte bine care sunt aceste zone unde se pot produce accidente. În Buzău, pe DN2 E85 sunt cele mai multe astfel de evenimente iar noi am găsit în trecut soluția de a pune radare în cascadă. A fost o măsură pe care am luat-o eu din disperare dar care a avut efect.”
Recent, și reprezentanții Asociației Pro Infrastructură au făcut un apel către ministrul de Interne, Lucian Bode, de a se implica după valul de tragedii de pe șosele, arătând că pentru stoparea accidentelor este nevoie de disciplină în trafic, care se obţine prin aplicarea legii de către Poliţia Rutieră. Reprezentanții Pro Infrastructură au arătat că dacă polițiștii nu ar trece cu vederea orice încălcare a legii, ar putea fi prevenite accidentele grave.
“Autostrăzile singure nu aduc izbăvirea de accidente mortale. E nevoie de disciplină în trafic care se obţine prin aplicarea legii de către Poliţia Rutieră şi înăsprirea pedepselor pentru contravenţii şi infracţiuni în trafic. Mult prea des Poliţia Română priveşte cu nepăsare şi complicitate cele mai evidente încălcări ale legii: şoferi cu telefonul la ureche, alţii fără centură sau cu farurile stinse. Oprind contravenienţii, poliţistul poate verifica ITP-ul, starea anvelopelor şi funcţionarea luminilor. Acestea sunt acţiuni simple ce pot fi aplicate azi. Sancţionând contravenienţii pericol public veţi salva vieţile celor nevinovaţi “, arată reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.
Adaugă comentarii