Actualitate

(FOTO) Problemele de pe autostrada Mizil-Pietroasele, analizate de un expert internațional. Ce mai e de făcut până la deschiderea traficului

Sursa Fb/ Irinel Scrioșteanu

Când va fi deschisă circulația pe tronsonul Mizil-Pietroasele al autostrăzii A7? Este cea mai frecventă întrebare adresată de șoferi, în condițiile în care deschiderea traficului a fost promisă încă de la finele anului trecut. Printr-o postare pe Facebook, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioșteanu, vine cu detalii despre problemele care țin închis acest tronson, dar și ce pași mai sunt de parcurs până la momentul în care șoferii vor avea undă verde pe acest segment de autostradă.

Traficul nu a fost deschis, subliniază secretarul de stat, întrucât, deși lucrările au fost finalizate, au fost descoperite probleme tehnice la mai multe pasaje și poduri. Între timp, s-a intervenit și unele probleme au fost remediate.

Pasajul peste autostradă de la km 26

  • -Sudurile au fost consolidate prin montarea de eclise cu șuruburi de înaltă rezistență.
  • -A fost finalizat și deschis traficului.

Pasajul peste autostradă de la km 33

  • A fost remediat punctual
  • A fost finalizat și deschis traficului.

Însă, problemele de sudură identificate la podul de la km 38, peste râul Sărata, sunt cea mai mare provocare pentru constructor. S-a apelat inclusiv la un expert international pentru a analiza situația și a găsi soluțiile pentru îndepărtarea greșelilor și crearea unui pod sigur pentru cei care îl vor traversa.

“Cel mai mare și mai complex de pe acest tronson, a ridicat cele mai multe probleme: suduri neconforme și dificultăți apărute din cauza nerespectării unei dispoziții de șantier. În primă fază, sudurile au fost consolidate prin montarea de eclise cu șuruburi de înaltă rezistență și au fost realizate consolidări la alte elemente ale tablierului metalic.

Au fost realizate teste dinamice și statice care au avut rezultate bune, dar, pentru ca nu a fost respectată dispoziția de santier (situație care poate crea probleme in ceea ce privește durabilitatea podului) și pentru a avea o analiză cât mai obiectivă, a fost contractat și un expert tehnic internațional.”

În cele din urmă, spune Irinel Scrioșteanu, a fost găsită o soluție, a cărei implementare a început zilele trecute. Ulterior, vor fi efectuate alte și alte teste pentru a fi verificată starea podului, cât de solid și sigur este.

Doar dacă aceste teste vor arăta că podul poate fi tranzitat zilnic, în siguranță, de zeci de mii de mașini, traficul va fi deschis. Intenția autorităților este ca traficul să fie deschis până la finele lunii septembrie.

 “Pe baza Expertizei tehnice, a inspecțiilor comune realizate de Expert si Proiectant, si a discuțiilor din cadrul mai multor întâlniri tehnice, s-a stabilit soluția finală care va fi aplicată iar începând de marți, 19 august 2025, antreprenorul a demarat lucrări de consolidare a unor îmbinări la talpa superioară a tablierului metalic al podului de la km 38.

După finalizarea acestor lucrări, se va efectua un nou set de teste statice pentru verificarea siguranței și durabilității structurii, folosind o tehnologie diferită față de cea folosită la primele teste, la solicitarea expertului.

Facem tot posibilul ca până la sfârșitul lunii septembrie să se poată deschide traficul pe Lotul 2 al Autostrăzii Ploiești – Buzău”, a adăugat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioșteanu.