Haosul facturilor la electricitate, înregistrat încă de la începutul acestui an continuă. Și în prezent sunt persoane care primesc facturi uriașe la energia electrică, de mii de lei, deși locuiesc într-un apartament cu două camere. Sunt, însă, și buzoieni care nu au primit facturile de luni bune, sau chiar mai mult.
În continuare buzoienii primesc facturi cu sume care îi lasă fără cuvinte, mult peste consumul lor lunar.
“- Daca pana acum nu am spus nimic, acum chiar e de plans….Cum e posibil la o casa normala cu doua televizore si doua frigidere, sa ai asemenea factura….aproape 4 000 lei?
-Sunt în aceeași situație…dau index lunar plătesc cât consum …și acum mi.a venit o factura cu vreo 700 lei in plus.
-Mie mi-a venit 48 de milioane și mi-au zis că trebuie s-o plătesc
-Doamne ferește! Si eu am plătit in 3 luni 2000 lei ! Așa ceva nu se poate!”, sunt doar câteva dintre mesajele postate de buzoieni pe rețelele de socializare.
Într-o intervenție în direct la Focus TV, Horațiu Anghelescu, președinte Asociația Pro Democrația, a prezentat propriul caz. Horațiu Anghelescu spune că este client al celei mai mari companii de electricitate, Electrica. Totodată, are instalat și un sistem de panouri fotovoltaice, prin care a devenit și prosumator, adică în același timp este și consumator și producător, livrând surplusul de energie electrică în sistem. Se întâmplă așa din 2023, și tot de atunci nu a mai primit facturi de la Electrica pentru energia consumată.
“Eu sunt prosumator, adică am un sistem fotovoltaic pe casă din septembrie 2023 și suntem în aprilie 2025 și n-am primit nicio factură. Sunt abonatul Electrica Furnizare, de câte ori sun la furnizorul meu de energie, ei tot timpul amână și spun: “Da, da, stai pe aproape, că peste o lună, două o să se rezolve”.
La fel sunt și alți buzoieni, care fie s-au trezit cu facturi uriașe, fie chiar cu ordine de deconectare, deși ei nu au primit nicio factură, așa că nu puteau ști ce sume au de plată. Pornind de la aceste situații, deputatul PSD Romeo Lungu a vrut să facă o interpelare pe această temă, însă, în final a decis să meargă direct la ministrul Energiei, Sebastian Burduja.
“Am decis să nu mai fac interpelare pentru că dura 30 de zile să primesc răspuns, oamenii aveau nevoie de răspuns cât mai repede, așa că am fost direct la ministrul Energiei. Acolo, problema se știa, pentru că și ei au primit sesizări. Într-adevăr, au avut probleme în sistemul lor, au recunoscut, este și problema aceasta că unii funcționari nu își fac treaba cum trebuie, atribuțiile lor sunt clare, dar mai și greșesc sau nu sunt atenți. Am discutat și cu directorul Electrica Furnizare Buzău, a recunoscut această problemă, au remediat o parte din probleme, dar nu e normal ca toate aceste probleme să fie suportate de cetățeni. După aceea am vorbit cu directorul Electrica Distribuție, pentru că în baza sesizării Electrica Furnizare, cei de la Distribuție se duc la om acasă pentru deconectare. L-am rugat să analizeze foarte atent situația, pentru că nu poate ajunge un cetățean să sufere din cauza acestei neglijențe în serviciu. Nu e ușor să își vină o factură de mii sau zeci de mii de lei și să o plătești. Dacă mai sunt astfel de probleme, buzoienii ar trebui să sesizeze furnizorul, sau pe noi parlamentarii, pentru că astfel de probleme nu trebuie să se mai întâmple “, a declarat deputatul Romeo Lungu.








Și in judetul Cluj e aceiasi problema si nimeni nu face nimic.
Reclamație la furnizor, la protecția consumatorilor.
Am fost la electrica distribuție și a zis sa trimit o reclamație printrun mail.
Am de plata 800 kw care nu i am consumat.
Contoarele nu îs citite de mai bine de 6 luni.