”În acte părea a fi un constructor profesionist, însă, pe șantier, muncitorii au făcut greșeli de începător!” Este concluzia oficialilor din Compania Națională de Administrare a Infrastructurii despre firma bulgară care a câștigat, în asociere cu o firmă română, lucrările de execuție pentru cei 28,35 de kilometri din Autostrada Moldovei, de la Mizil la Petroasele. Tronsonul ar fi trebuit dat în circulație încă din octombrie 2024, atunci când s-a deschis și Dumbrava-Mizil, însă din cauza erorilor din șantier, deschiderea a fost amânată.
Din păcate, veștile pe șantier nu sunt deloc bune. În cele 9 luni care s-au scurs de la primul termen avansat pentru darea în circulație, greșelile făcute de muncitorii nu au fost remediate, deși , tocmai, pentru a grăbi lucrările, firma română a mai preluat din sarcinile bulgarilor.
”Antreprenorul bulgar a făcut mai multe greșeli și s-a abătut de la proiectul tehnic. Nu a făcut sudurile cum trebuie, apoi când au venit metodele de remediere și anume aplicarea acelor eclise, nu le-a aplicat și a folosit un adeziv în loc să pună fururi (distanțiere care să mențină nivelul între eclisă și piesa metalică). S-au făcut niște greșeli de începător”, a explicat Alin Șerbănescu
Podul de la kilometrul 38, marea problemă
”Lucrările sunt la 99,99%. Singurele lucrări care mai trebuie făcute sunt cele pentru remedierea unor probleme la podul de la kilometrul 38. Acolo, constructorul a avut unele probleme tehnice, acum mai are de montan la partea la partea superioară a tablierului niște eclise și în interiorul tablierului niște ranforse. Acum, în dezbaterea este cum se vor monta aceste ranforse. Miercuri, vom avea o nouă întâlnire cu firma bulgară să vedem când au de gând să încheie lucrările, să avem și noi o data certă pentru deschidere ”, a spus Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvând CNAIR.
În aceste condiții, oficialii din CNAIR nu mai pot avansa niciun termen pentru deschiderea tronsului Mizil-Pietroasele, deși în spațiul public au apărut mai multe informări cu privire la termenul de deschidere al circulației între Mizil-Pietroasele. Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt CNAIR a explicat pentru sansanews.ro faptul că lucrările rămase s-ar putea realiza în două săptămâni.
”Nu avem cum să luăm în calcul niște erori neprevăzute în execuție. În momentul astă nu mai putem să avansăm niciun termen pentru darea în circulație. Având în vedere modul neprevăzut în care lucrează bulgarii nu avem cum să avansăn un alt termen pentru Mizil-Pietroasele”
Firma bulgară, la prima lucrare în România
Potrivit unor surse sansanews.ro, firma bulgară din Asocierea SC Coni SRL – Trace Group Hold PLC este la prima lucrare în România. Acesta însă nu a fost un impediment pentru ca antreprenorul să căștige licitația. Potrivit CNAIR, din documente a reieșit că este o firmă profesionistă care are experiență în lucrări de infrastructură. De altfel, pe șantier au o mobilizare bună , atât prin numărul muncitorilor cât și utilaje.
”Nu mobilizarea pe șantier este o problemă, noi le reproșăm calitatea lucrărilor”, a spus Alin Șerbănescu.
Potrivit contractului, lucrările pentru Lotul Mizil-Pietroasele costă 1,249,992,665 de lei, fără TVA, iar termenul de execuție a fost de 20 de luni. Contractul pentru cei 28,35 kilometri a fost semnat în 07.06.2022 și a avut ordin de începere emis în 11.08.2022, adică lucrările ar fi trebuit să fie gata în aprilie 2024, însă la acel moment antreprenorii au primit o extensie de timp până în octombrie 2024, data care nu a fost respectată.
Pietroasele-Buzău, ritm bun de lucru
În schimb, oficialii CNAIR sunt mulțumiți de turcii care execută lucrările pe lotul Pietroasele-Mizil. Din acest tronson, primii 3 kilometri vor fi dați în circulație când se va deschide Mizil-Pietroasele, iar restul până la 13,9 în noiembrie 2025.
Acest tronson este realizat de Asocierea Nurol Inșaat Ve Ticaret Anonim Șirketi – Makyol Inșaat Sanayi Turizm Ve Ticaret Anonim Șirketi, iar valoarea de contract este de 1,093,470,823 de lei, fără TVA. Acesta a fost ultimul șantier deschis din A7, între Dumbrava și Focșani.



 
							 
							 
							 
							
Concluzia este ca si consultanta si dirigintii de santier sunt ,,praf “.
Pai daca erau pe santier nu aveau cum sa-i lase pe bulgari sa lucreze dupa ureche .
corect suta la suta. Acum vor să repare. Eu le propun să folosească prenandez, ori scuipinol….e ieftin, iar CNAIR nu bagă de seamă….