Actualitate

Tot mai multe accidente în care sunt implicate autobuzele. Greșelile comise frecvent de șoferi, dar și de pietoni

În ultimele luni, autobuzele Trans Bus au avut nevoie de reparații unul după altul, după ce au fost implicate în accidente rutiere. Multe dintre ele s-au produs pe Bulevardul Unirii, după resistematizare, unde se circulă haotic, de multe ori. Astfel, Unirii a devenit o arteră pe care sunt frecvent accidente. Fie șoferii sunt tentați să apese prea tare pedala de accelerație, fie schimbă banda fără să se asigure, fie fac alte manevre nu tocmai inspirate, ori chiar din vina pietonilor. În multe dintre accidentele din ultima perioadă au fost implicate autobuzele societății de transport în comun.

”Cauza principală a producerii acestor accidente o reprezintă nerespectarea regulilor de circulație. De exemplu, pe Unirii cred că avem un număr de 10 accidente care au produs daune pentru autobuzele Trans Bus dar și victime”, a declarant, pentru ȘansaNews.ro, Gică Toader, directorul Trans Bus.

Într-o intervenție în direct, la Focus Tv, col (r) Remus Nicula, fost polițist la Serviciul Rutier, a pus pe tapet câteva dintre greșelile comise de participanții la trafic, care duc la producerea de accidente cu urmări grave. În primul rând, mulți șoferi nu respectă limitele de viteză. Pe de altă parte, nu sunt atenți în trafic, schimbă banda de mers fără să se asigure.

“Trebuie să respectăm regulile de circulație, să ne asigurăm, pentru că ați văzut și dumneavoastră ce se întâmplă când și cu o schimbare a direcției de mers de pe o bandă pe alta se pot produce evenimente nu grave, foarte grave. În plus, avem și această viteză de deplasare care trebuie respectată.”

Pe de altă parte, greșeli comit și pietonii, punându-și chiar viața în pericol.

“Avem pietonii care așteaptă verdele la semafor și în loc să stea pe trotuar, stau pe carosabil. Pe Bulevardul Unirii este o practică asta, zici că este un start care se dă și trebuie să fii tu primul acolo. O greșeală, mai ales acum că pe această bandă, pe banda de lângă bordură se circulă, este foarte probabil să se poată întâmpla un eveniment rutier. Acolo nu stă un pieton, stau 3-4, am găsit o dată chiar mai mulți, efectiv stăteau pe carosabil ca să traverseze. Dacă esti pieton și aștepți pe carosabil, trebuie să te gândești că ți-ai asumat acest risc și e posibil să nu fie bine, că se poate întâmpla un eveniment rutier”, a completat Remus Nicula.

Însă, și șoferii autobuzelor trebuie să fie atenți, a arătat Remus Nicula. De pildă, în oraș, la plecarea din stații, mulți conducători Trans Bus acționează ca și cum autobuzele au întotdeauna prioritate, însă nu este așa, a arătat col (r) Remus Nicula.

“Trebuie subliniat că au prioritate de trecere doar autobuzele care ies din stații cu alveole, nu au prioritate autobuzele care ies din refugiul acela. Cu alveolă este una, cu refugiu este alta. Ce vreau să vă spun este că acești conducători de autobuze consideră acest refugiu o stație cu alveolă și ies pur și simplu în fața autoturismelor, bun că eu sunt mai preventiv și nici nu mă grăbesc,  știu că sunt foarte lungi și poate n-ar trebui să aștepte, opresc în spatele autobuzului și atunci poate să treacă. Dar, este o practică acum. Am văzut în multe stații de autobuz, șoferii semnalizează, s-au pus în mișcare și au pătruns pe sensul tău de mers, pentru că de multe ori există doar o singură bandă pe sens.”


Autorul știrilor

Elena Petre

2 Comentarii

Apasă aici pentru a publica un comentariu

  • Numarul mare de accidente (dintre care unele-din pacate mortale) se datoreaza imbecilitatii celor care au creat acele culoare speciale – benzi de circulatie dedicate autobuzelor, asemenea si semafoarelor special montate pentru acestea care induc confuzie in randul celorlalti participanti la trafic si dau nastere la accidente. Statiile de autobuz trebuiau lasate la trotuar, cum au fost inainte, astfel incat pietonii sa nu fie obligati sa tot traverseze doua benzi de circulatie pentru a lua autobuzul: ca sa nu mai vorbim de conditiile in care stau vara – ca in incubator, expusi direct la soare.
    Nu tot ce se “mananca” in afara sau in orase mari se potriveste la Buzau. De suferit, suferim noi, cetatenii din acest oras, obligati sa suportam efectele unor proiecte prost implementate.

  • In dictatură,oamenii inteligenți nu au loc în funcții publice. De aici și dezastrul din acest oraș.
    Despăducherea tuturor instituțiilor, de analfabeți funcțional și pile !
    Organizarea de concursuri reale în posturi de conducere, inclusiv primarii să aibă un CV solid in management administrativ ,cu peste 15 ani vechime in specialitate.
    Și abia atunci , România va renaște.
    Cu un guvern ilegitim, cu o lovitură de stat în desfășurare și cu alegeri ilegitime,România moare încet și sigur.
    Vom ajunge colonie , poate asta e dorința UE.