Actualitate

Avem imaginile care lămuresc bătaia dintre elevele de la Școala 11. Ce este șocant în filmare

Se complică lucrurile în cazul conflictului în care au fost implicate eleve ale Școlii generale numărul 11 din Buzău. Nu două, ci trei eleve au fost implicate în agresiunea care, așa cum arătau și imaginile anterioare, a fost încurajată de grupul de colegi din jurul agresoarelor.

O filmare care ne-a fost pusă la dispoziție de părintele unui elev al școlii, care a vrut să-și păstreze anonimatul, dar care s-a declarat îngrozit de episodul consumat în stradă, lămurește cum a pornit bătaia și cum au escaladat lucrurile.

Epsiodul este un caz clasic de bullying. La câteva sute de metri de poarta școlii, două tinere încep să se certe. În jurul lor, sunt numeroși colegi, de clasă sau de școală, care par că știu povestea din spatele conflictului, încurajează agresiunea și filmează cu telefoanele mobile. Sunt cel puțin 20-25 de elevi de gimnaziu, după cum se poate observa pe imagini. Sunt în plină stradă, fac o gălăgie infernală, mai ceva ca pe stadion în timp ce, pe lângă ei, trec mașini și oameni. Și, totuși, nici un adult nu intervine să oprească lucrurile care în mod evident o iau razna.

Bătaia, așa cum se vede în imaginile de mai jos, este una demonstrativă, iar minorii care asistă la ea, au comportamente agresive, adoptate prin imitație. Psihologii vor avea în mod cert de lucru cu acești tineri, nu doar cu cele trei eleve (nu două așa cum s-a crezut inițial) care s-au lovit reciproc.

Îngrijorător este că, fără a fi corectate, aceste comportamente îi vor defini pe adulții de mâine. Așadar, câteva întrebări sau semnale de alarmă:

  • Ce face școala după acest episod?
  • Ce fac familiile copiilor care au asistat la această bătaie și au încurajat-o ca la un meci de box pentru ca minorii de azi să nu devină agresorii periculoși de mâine?
  • Ce facem noi, societatea, cu acei adulți care trec nepăsători pe lângă astfel de situații?

Ce spune un psiholog care a analizat secvențele

La solicitarea Focus TV, miercuri seara, într-o intervenție în direct, psihologul Mihaela Avramescu a analizat cadrul și elementele care au condus la incidentul din stradă. O agresivitate crescută a copiilor, pe care adulții nu o sesizează, pe care ei nu o mai controlează și care este încurajată de anturaj. Așa arată contextul care favorizează apariția unor astfel de episoade.

”Din păcate, ca peste tot în România, noi nu lucrăm pe prevenție. Luăm lucrurile ca și cum e normal să se întâmple. Vedem că evenimentele violente din partea adolescenților cresc, ceea ce denotă o frustrare dezvoltată în timp și o anxietate. E normal să fim atenți la simptomatologia care denotă că acolo mocnește ceva și că lucrurile, într-un fel sau altul, vor duce la un conflict. Mai mult decât atât, noi nu învățăm copiii cum să facă față acestei agresivități, care, în afara faptului că este învățată în mediul social, în familie, pe stradă, noi trăim într-o lume foarte violentă, este foarte greu de menajat în adolescență, venind împreună cu o lipsă de control a impulsului și cu o lipsă de asumare a riscului faptelor lor destul de mare.”