Se apropie momentul în care se va circula pe primii kilometri ai Autostrăzii Moldovei. Sunt ultimele pregătiri pentru deschiderea primului sector de autostradă, cel de lângă Focșani. Lotul 4 din tronsonul Buzău – Focșani, supranumit și ”cocoașa de la Focșani” din cauza buclei creată prin ocolirea orașului și a comunelor limitrofe, ar trebui să se deschidă chiar săptămâna aceasta.
Pe DN2 E85, între Focșani și Garoafa, au loc ultimele lucrări la giratoriul construit pentru descărcarea autostrăzii. Iar pe tronsonul pe care se va circula în câteva zile se fac ultimele retușuri. Lucrările de final vizează marcajele și indicatoarele, mobilizarea pentru ziua cea mare fiind importantă. Iar până pe 1 decembrie vor fi deschise pe rând și celelalte sectoare de drum, astfel încât până la sfârșitul anului să se poată circula pe autostradă de la Buzău la Focșani.
Asociația Pro Infrastructură anunță, într-o notă deloc optimistă, că scenariul autorităților, care spun că tot până la sfârșitul anului se vor deschide și două sectoare de drum dintre Ploiești și Buzău, e prea puțin probabil.
”În ciuda promisiunilor ministrului Grindeanu și ale premierului Ciolacu, nu vom circula în 2024 pe cei 28,35 kilometri dintre Mizil și Buzău Vest (Stâlpu/Spătaru). Termenul contractual de finalizare, octombrie 2024, este evident depășit. Argumentele. Sunt două pasaje peste A7 pe DJ102H Mizil-Căldărușanca, respectiv pe DJ103R Istrița-Găgeni-Amaru, unde grinzile metalice nu sunt livrate în șantier, ce să mai vorbim de instalarea lor și pașii necesari până la trafic. În plus, pasajul metalic din nodul Mizil este foarte întârziat și el, iar un alt pod metalic, de data asta pe A7 peste Pârâul Sărata, este (aproape) gata doar pe un sens. La aceste puncte critice se adaugă restul lucrărilor de făcut: destul de mult asfalt pe autostradă dar și pe supratraversări, parapete, marcaje, finisaje. Mai mult, mobilizarea celor doi antreprenori, Coni dar mai ales Trace unde sunt cele mai multe lucrări restante, nu arată că ar putea și/sau ar dori să termine în 2024, în niciun caz până în alegeri. Concluzia? Niciun kilometru inaugurat în 2024. Poate doar într-un scenariu extrem în care s-ar bloca accesul cetățenilor pe cele două drumuri județene, cu reducerea accesului sau chiar izolarea localităților tranzitate de ele”, arată Asociația Pro Infrastructură.
ONG-ul semnalează, totodată, că nici pasajul din nodul Mizil nu va fi gata.
”Conflict major A7-DJ100C mai ales dacă avem trafic pe A7 din direcția DN1D până în DJ100C, posibilă congestie, risc semnificativ de siguranță rutieră și slalom printre muncitori, bonus. Și, desigur, constructorii trebuie să accelereze pe ultima turnantă – puțin probabil”.
În urmă cu 10 zile, când a vizitat din nou șantierul A7, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a recunoscut că sunt ceva probleme în zona Mizil, dar s-a arătat optimist cu privire la respectarea termenelor de către constructori.
În ceea ce privește avertismentul transmis de Asociația Pro Infrastructură, deocamdată Compania Națională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere nu a avut nici o reacție.
Adaugă comentarii