Lăsate fără pedale, aruncate în șanț sau abandonate la zeci de kilometri de municipiul Buzău. Asta a fost soarta bicicletelor municipale, iar problemele au început să apară imediat ce sistemul Velo City a devenit funcțional. Chiar din prima zi au apărut și primele vandalizări, stârnind adevărate controverse.
Iar dacă într-o primă fază au fost doar stricăciuni, ulterior buzoienii au început să fie strângători și să ia bicicletele municipale „pe persoană fizică”, parte dintre ele fiind găsite în blocuri sau în locuințe.
15 noiembrie 2023 a fost momentul în care bicicletele au fost date în folosință. Pe 15 februarie 2024, la trei luni de la eveniment, acestea sunt deja scoase din uz de câteva zile. De sâmbăta trecută nu mai sunt biciclete disponibile și așa va fi pentru două luni de acum încolo.
„Începând de sâmbătă 10.02.2024, ora 8:00, Primăria Municipiului Buzău anunță că sistemul de Bike Sharing al Municipiului Buzău va intra în perioada de mentenanță obligatorie până la data de 10.04.2024. Toate bicicletele și terminalele vor deveni inactive și nu se vor mai putea închiria sau utiliza”, a anunțat viceprimarul Ionuț Apostu.
Anunțul oficial a stârnit multe reacții în mediul online.
„Alți bani altă distracție, are balta pește!”
„2 luni mentenanta??? dar e normal cand lucreaza o singura persoana, pana face mentenanta la atatea biciclete si statii………….. vine pastele”
Pe de altă parte, sunt buzoieni care cred că termenul se va prelungi, mai ales că încă nu au fost adunate toate bicicletele.
„Căutați la Gară Buzău, erau 5 biciclete abandonate”
Deși nu toate bicicletele erau stricate, mentenanța era necesară pentru schimbarea anumitor piese, pentru ca bicicletele să funcționeze în parametri normali. Totuși, una dintre biciclete nu a mai putut fi reparată întrucât a fost tăiată cu flexul.
„Mentenanța sistemului presupune operațiuni specifice pentru a readuce echipamentele la parametrii normali de funcționare, inclusiv furnizarea de produse (componente /piese de schimb) necesare pentru asigurarea funcționării bicicletelor în condiții de siguranță și conform destinației pe care fiecare dintre acestea o are”, a menționat viceprimarul Ionuț Apostu
Costurile reparațiilor vor fi acoperite din banii obținuți prin închirierea bicicletelor. Menționăm că Velo City Buzău a costat 2,6 milioane de euro, 2% din fonduri fiind contribuția Primăriei Buzău și restul fonduri europene.
O alta gafă investițională la care primăria Buzău participa. Numai proiecte păguboase a făcut primăria in ultimi 3-4 ani( ex. sistemul de parcare, stadion atletism nefuncțional, managementul trafic rutier, gropile de gunoi din incintele blocurilor,și multe altele)