Aproape că nu e zi în care să nu auzim sau să vedem cât de periculos este DN2 E85, supranumit și ”șoseaua morții”. Au curs râuri de cerneală despre modul haotic în care se circulă pe șoseaua europeană, iar numeroși oameni, fie ei specialiști sau simpli conducători auto atrag în permanență atenția cu privire la pericolele ce pândesc la tot pasul. Mulți oameni vorbesc despre faptul că să circuli pe DN2 e ca și cum ai juca ruleta rusească, pentru că niciodată nu știi dacă ajungi întreg acasă.
De vină sunt, pe de o parte, unii dintre conducătorii auto, care circulă cu viteză, nu respectă regulile de circulație și sunt agresivi în mers, iar pe de altă parte modul în care este sistematizată șoseaua. Un real pericol în trafic îl reprezintă, în multe cazuri, viteza mare și manevrele imprudente pe care le fac chiar șoferii profesioniști.
Unul dintre cei mai cunoscuți polițiști din Buzău, comisarul șef în rezervă Remus Nicula, care mulți ani a activat la Serviciul Rutier, a vorbit, la Focus TV, despre agresivitatea unora dintre șoferii autotrenurilor, dar și despre faptul că șoferii care nu sunt profesioniști nu știu, în cele mai multe cazuri, să conducă defensiv și să anticipeze manevrele altor participanți la trafic.
”Mulți conducători auto în ultima perioadă, în ultimii 4-5 ani, evită acest DN2 E85 să meargă spre București tocmai din acest motiv: pentru că se circulă în acest fel. Sunt aceste tiruri care trec unul pe lângă celălalt, unele circulă pe acest acostament consolidat și se pot întâmpla accidente. Contează foarte mult viteza de deplasare a celui care vine din sensul opus. La o viteză foarte mare ești surprins de manevra celui din față, mai ales dacă în fața ta mai circulă un alt autovehicul de aceeași dimensiune nu știi că în spatele lui mai este un astfel de autovehicul și poți fi surprins. Și atunci, la o viteză foarte mare, că trebuie să recunoaștem cu toții că se circulă cu viteze foarte mari în afara localităților, dacă tragi brusc de volan poți să te răstorni, poți să faci un accident rutier fără să intri în coliziune cu autoturismul din fața ta”, a spus Remus Nicula.
Acesta a precizat că modul haotic în care se conduce pe DN2 nu le permite șoferilor să fie relaxați la volan.
”Nu poți să fii relaxat, nu ai cum să fii relaxat ca și cum ai conduce pe autostradă. Trebuie în permanență să fii atent la ceilalți participanți la trafic pentru că cele mai multe accidente rutiere se produc și din vina celorlalți participanții la trafic. La momentul respectiv nu știi ce decizie să iei: să frânezi, să efectuezi un viraj brusc la dreapta și nu toată lumea e pregătită pentru a face o asemenea manevră cu o mașină. Cel mai bine este să se respecte viteza de deplasare pentru că dacă viteza de deplasare este cea normală, în condiții de siguranță, tu poți să eviți un eveniment rutier”.
Pe de altă parte, fostul polițist crede că sistemul 2+1 alternativ ar trebui implementat pe porțiuni mai întinse ale DN2 E85. Acesta le impune șoferilor, în primul rând, să circule cu viteză legală, după cum a remarcat Remus Nicula că se întâmplă deja în Buzău, pe porțiunea adaptată.
”Sistemul acesta 2 + 1 chiar e o soluție care ar putea fi folosită în toate localitățile de pe dn285. Acolo este obligatoriu să avem o anumită viteză deplasare. Ați văzut și dumneavoastră acum de când s a modernizat bucata aceasta de la ieșire din municipiul Buzău de la pasarela Nehoiu până la hanul lui țintă viteza de deplasare a scăzut și se circulă pe o singură bandă. Când mergi de la Urziceni încolo găsește aceeași variantă, toată lumea care merge în zona respectivă nu depășește. Și vă mai dau un exemplu. Am fost de curând în Grecia și era o zonă unde se produceau foarte multe evenimente rutiere. Acolo au instalat pe axul drumului acei popici pe care i-am avut și noi pe DN2. În zona aceea nu mai depășește nimeni, toată lumea merge în coloană, toată lumea respectă viteza de deplasare a celui din fața lui”.
Fostul rutierist a vorbit și despre necesitatea amplasării unor radare fixe, cum au mai existat în trecut. Potrivit acestuia, există deja în plan un astfel de proiect, camerele având rolul de a-i tempera pe șoferi.
”Am auzit că în următorul an vor fi instalate camere în anumite zone, unde există o predispoziție la accidente. Pe raza județului Buzău nu există puncte negre, dar pe E85, în Bulgaria, sunt foarte multe zone unde au fost accidente rutiere în câțiva kilometri, iar acolo sunt camere și se circulă altfel decât la noi. Asta trebuie să facem și noi, să supraveghem circulația. Dacă monitorizăm video circulația să știți că riscul rutier se va diminua. Avem exemplul anilor trecuți, sunt 10 ani de atunci, chiar mai bine, de când am avut acele camere montate cu radar în Ialomița, în Vrancea, în Bacău, iar în zonele respective nu se mai trecea de acel 100 de km la oră, foarte rar erau cazuri în care se mai depășea viteza”, a mai precizat comisarul-șef în rezervă.
Adaugă comentarii