Ministerul Afacerilor Interne anunță extinderea Sistemului Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă – SIIEASC în 33 de localități noi. Printre acestea se regăsește și municipiul Buzău, unde, de ieri, nu mai e nevoie ca oamenii să se deplaseze la starea civilă pentru obținerea unui certificat de naștere sau de deces.
”Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor, cu sprijinul Direcțiilor Județene de Evidență a Persoanelor din județele Bistrița-Năsăud, Buzău, Mureș, Neamț, Sălaj, Vaslui și Vrancea, precum şi al direcțiilor locale de evidență a persoanelor implicate, a realizat extinderea Sistemului Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă la nivelul municipiilor reședință de județ Bistrița, Buzău, Focșani, Târgu-Mureș, Piatra–Neamț, Vaslui și Zalău. Astfel, la nivelul fiecărui municipiu reședință de județ, menționat mai sus, platforma destinată activității ofițerilor de stare civilă devine activă, prin înregistrarea doar în format digital a evenimentelor de viață naștere și deces”, transmite Ministerul Afacerilor Interne.
Practic, cetățenii pot solicita eliberarea documentelor respective în format digital. Pentru eliberarea certificatului de naștere sau a celui de deces în format fizic va fi nevoie de o cerere în acest sens.
Buzăul a fost inclus în noua etapă de extindere a Sistemului Informatic Integrat. Extinderea are loc etapizat, iar din septembrie ar trebui ca la nivelul întregii țări certificatele de naștere și deces să fie eliberate online.
”Întrucât extinderea Sistemului Informatic Integrat se realizează etapizat, fiind necesară interconectarea celor 3188 de unități administrativ-teritoriale, platforma destinată prestării serviciilor exclusiv on-line cetățenilor, la momentul actual, nu poate fi accesibilă. În prezent, pentru a obține un certificat de stare civila naștere sau deces, persoana se deplasează la oficiul de stare civilă unde depune documentele necesare, respectiv, cererea de eliberare a certificatului de stare civilă, document care se poate elibera atât în format digital, solicitantul trebuind să comunice ofițerului de stare civilă o adresă de poștă electronică, dar și în format fizic, printat pe un formular securizat, în funcție de opțiunea cetățeanului/aparținătorului.Extinderea, la nivel național, a Sistemului Informatic are ca termen de finalizare data de 24 septembrie 2024”, mai arată MAI.
Adaugă comentarii