UPDATE:
Reprezentanții băncii la care toți cei trei buzoieni aveau deschise conturi au transmis, la solicitarea Șansa News, un punct de vedere privind această situație. Potrivit acestora, este o schemă clasică de fraudare și își sfătuiesc clienții să nu comunice datele personale și bancare telefonic sau să instaleze aplicații la cererea unor persoane necunoscute.
“În acest caz este vorba de o schemă clasică de fraudare, prin care răufăcătorii conving persoane să își instaleze pe telefon și/sau pe calculator aplicații de tipul AnyDesk. Acest lucru le permite răufăcătorilor să preia controlul și să transfere bani din conturile bancare ale respectivelor persoane, care devin astfel victime. În toate cazurile, transferurile de bani sunt autorizate de către victime. Poliția, autoritățile și comunitatea bancară comunică permanent cu privire la modalitățile prin care clienții pot preveni astfel de situații, și anume: evitarea comunicării parolelor și datelor bancare, atenție sporită la aplicațiile instalate și la site-urile accesate și ignorarea mesajelor care promit îmbogățire rapidă“, se arată în punctul de vedere transmis de reprezentanții băncii.
ȘTIREA INIȚIALĂ:
Un nou tip de înșelăciune prinde teren în România și a făcut deja victime și în județul Buzău. ”Dividendul” este numele metodei, prin care escrocii încearcă și uneori chiar reușesc să ajungă la conturile bancare ale unor persoane de bună-credință, care apoi rămân fără bani în conturi.
Polițiștii din Buzău anchetează două cazuri, în care victimele infractorilor au rămas fără bani în conturi, după ce hackerii au reușit să transfere sumele în doar câteva minute.
Mai există însă cel puțin încă o victimă, despre care poliția din Buzău nu spune nimic deocamdată. Aceasta a fost descoperită de reporterii Șansa News, care au stat de vorbă cu ea. Este vorba despre un om de afaceri buzoian, care a rămas fără 1,3 milioane de lei în conturi în urma unui apel telefonic.
”Am fost sunat de un număr de Call Center că am niște dividende de ridicat. Știam că am de ridicat dividende, așa că am dat curs apelului. Acea persoană mi-a cerut CNP-ul, i l-am dat, după care am avut o mică discuție și mi-a spus să-i repet ultimele cifre ale CNP-ului. În momentul acela m-am gândit că ceva nu e în regulă. Am închis și am sunat banca să-mi blocheze conturile. Dar banca nu a făcut asta în timp real. Toată discuția asta a fost la 16.40 și mi-au blocat la 18.00 – 18.15, deci foarte târziu. Îmi dispăruse deja din conturi 1.300.000 de lei, adică 13 miliarde vechi”, a declarat I.G., păgubitul descoperit de Șansa News.
Curios este că atât I.G., cât și celelalte două victime, M.R. și M.Ș., lucrează cu aceeași bancă.
Cei doi afaceriști, unul din Costești și altul din Vernești, au pățit-o la fel ca I.G., doar că în cazul lor banii au dispărut din conturi după ce au instalat o aplicație, așa cum li s-a cerut telefonic. Cei doi au făcut inclusiv greva foamei în fața sediului central al băncii respective.
I.G. crede că banca are o problemă majoră de securitate, dar recunoaște și că hackerii au acționat foarte bine.
”Numărul de Call Center care m-a sunat este clonat. Când a sunat, mi-a apărut numărul băncii. După ce am închis și am sunat eu, mi-a apărut același număr, doar că de data asta mi-a răspuns banca reală. Mă tem să nu fie un pont dat de cineva angajat la bancă, oricum, s-a recomandat ca fiind de la bancă. Eu am făcut reclamație la poliție, suma de 500.000 lei este deja blocată undeva în județul Brașov, în Făgăraș, poliția a pus sechestru pe ei, pe ăștia îi recuperez, să vedem și cu diferența de 800.000 ce se întâmplă. Această bancă eu cred că are o problemă de securitate, adică nu s-au mișcat în timp real. Eu așteptam să-mi blocheze cât mai repede conturile și banca să răspundă de banii pe care mi i-a gestionat și pentru care am plătit atâtea comisioane. Oricum, eu m-am retras de la banca respectivă, se vor retrage și alții, dar această bancă are clar mare probleme”, a mai spus I.G.
Care este numărul real al victimelor
Numărul păgubiților ar putea fi, în realitate, mult mai mare. Sunt victime la nivel național, existând cazuri, cel puțin relatate deja în presă, înregistrate în Ilfov și Brăila. Și în Buzău numărul păgubiților ar putea fi mai mare, dar fie cei care au rămas fără bani în conturi nu au făcut plângere la Poliție, fie au făcut, dar încă nu s-a făcut o legătură între dosare.
De precizat că Șansa News a solicitat băncii la care aveau deschise conturile cei trei buzoieni un punct de vedere cu privire la cele întâmplate. Vom reveni cu acesta atunci când banca va răspunde.
Mai multe detalii despre acest subiect veți putea urmări începând cu ora 17.00 la emisiunea Connect News de la Focus TV.
Adaugă comentarii