Actualitate

Sistemul Kaizen a ajuns la Poliția Locală. Instituția, reorganizată după modelul foștilor “sectoriști”. Ce atribuții au primit polițiștii locali

Anul 2022 este anul schimbării pentru polițiștii locali din Buzău. Instituția a intrat într-un amplu proces de reorganizare ce urmărește eficientizarea activității fiecărui polițist în parte. Polițiștii locali vor avea în responsabilitate câte un anumit sector din municipiu, vor patrula zilnic în zona respectivă și vor veghea la respectarea regulamentelor aprobate de-a lungul ultimilor ani în Consiliul Local. Vor fi evaluați periodic pentru a vedea cât de bine își fac treaba.

După ce renumitul sistem Kaizen a fost implementat la nivelul Primăriei Buzău, în vederea eficientizării activității, acum, același sistem a ajuns la Poliția Locală.

“Încă din anul 2017, la nivelul Primăriei Buzău a începutul implementarea sistemului de management Kaizen, sistem ce a condus la o îmbunătățire a activității tuturor segmentelor serviciilor de specialitate ale Primăriei Municipiului Buzău. Iată că acum, la începutul anului, acest sistem a fost implementat și în cadrul Poliției Locale, prin această reorganizare, sectorizare a municipiului și responsabilizare a polițiștilor locali pentru cele 12 sectoare, așa cum au fost ele definite în municipiul Buzău”, a declarat pentru șansanews.ro viceprimarul Ionuț Apostu.

48 de polițiști locali au primit sarcina de a monitoriza tot ce se întâmplă în cartierele Buzăului. Fiecare echipă are în responsabilitate un anumit sector de care va trebui să se îngrijească: de la menținerea curățeniei pe străzi și la platformele de gunoi, la starea străzilor, menținerea liniștii și ordinii publice. Polițiștii vor întocmi rapoarte despre neregulile descoperite în timpul serviciului și în funcție de activitatea derulată, vor fi evaluați periodic.

“Ei vor trebui să urmărească și aplicarea regulamentelor de conviețuire socială și a hotărârilor de Consiliu Local aprobate în ultimii ani. Mă refer aici la  colectarea selectivă a deșeurilor, situația câinilor vagabonzi, monitorizarea  platformelor de salubrizare, inclusiv monitorizarea operatorului de salubrizare. Pe această hartă au fost incluse și traseele operatorului de salubrizare astfel încât polițiștii să aibă o monitorizare exactă. Vor avea atribuții și în construcții și disciplină rutieră.”

Autoritățile din Palatul Comunal au decis să  reorganizeze instituția, să dea noi sarcini polițiștilor locali prin care să-i apropie de buzoieni și, astfel, să  schimbe imaginea acestei instituții.

“Am încercat prin acest sistem să responsabilizăm polițistul local pe o anumită zonă, dar în același timp să îl și apropiem de comunitatea respectivă. E vorba de o reinventare a sectoristului de dinainte de 1989, o responsabilizare a polițistului pentru o anumită zonă. El va fi evaluat în funcție de starea de curățenie, dar și celelalte aspecte  edilitar gospodărești. Având o zonă mult mai mică de acțiune, vom ajunge la un grad de satisfacție al buzoienilor mai mare, reușind să atingem o mare parte din problemele semnalate de buzoieni, polițiștii fiind mult mai operativi.”