Actualitate

Toate instituțiile publice ar putea fi obligate să-și înscrie datele de contact într-un registru unic

Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării a lansat în consultare publică un proiect de Hotărâre de Guvern care prevede crearea  Registrului Național al Datelor de Contact. Concret, toate instituțiile și administrațiile publice din țară vor fi obligate să-și transmită datele de contact, ce ar urma să fie gestionate de un registru unic, accesibil publicului larg. Scopul principal îl reprezintă facilitarea interacțiunii dintre instituțiile statului și cetățeni.

„Aflat în consultare publică, actul normativ pentru crearea Registrului Național al Datelor de Contact presupune întocmirea unui registru care va stoca toate datele de contact ale instituțiilor și autorităților publice din România. Vorbim practic despre un act normativ pentru o aplicație deja existentă și funcțională, și anume contact.gov.ro. Acest proiect are o semnificație deosebită pentru mine, deoarece, în cadrul programelor de internship la care am participat la Secretariatul General al Guvernului (SGG), am fost implicat activ în dezvoltarea contact.gov.ro. Am contribuit personal la scrierea codurilor pentru aplicație, ceea ce îmi conferă o legătură directă cu proiectul în discuție. Prin Hotărârea de Guvern care va reglementa legal cadrul pentru contact.gov.ro, aplicația va deveni un registru de bază pentru datele de contact ale instituțiilor și autorităților publice din România, astfel încât cetățenii să poată accesa simplu și rapid toate informațiile de contact ale acestora (adresă, telefon, e-mail etc)”, a declarant liberalul Eduard Mititelu, secretar de stat în Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării.

Actul normative este necesar, totodată, pentru instituirea cadrului legal de a moderniza aplicația ce există deja.

Documentul poate fi consultat AICI.

Anuntul Buzoian
Anuntul Buzoian