Actualitate

Treasure Games in The Park: Ținutul Buzăului. Istoria descoperită la pas

Ținutul Buzăului este despre oameni, locuri și experiențe de milioane cu milioane de ani în spate. Fără nicio exagerare! În cea de-a patra zi a showului inițiat de Cronicari Digitali, concurenții au descoperit trovanții, scorpionii, locuințele rupestre din Aluniș, dar și meșteșugul olăritului și al prelucării chilimbarului.  

Dimineața, ziua a început la lacul Mocearu, într-un loc de poveste, pe Valea Slănicului de Buzău, unde gazdele de la Pensiunea Lacul Zânelor au dat startul unei zile bune cu un tort dedicat participanților la Treasure Games in The Park: Ținutul Buzăului, show-ul gândit de Zaga Brand și Asociația HUMART.

În partea central-nordică a județului, în valea râului Bălăneasa, se află una dintre cele mai fascinante atracții din ținutul Buzăului. Acum 12 milioane de ani, în Bozioru era o deltă preistorică. Dealurile descoperite la pas de participanții la  ”Treasure Games in The Park: Ținutul Buzăului ” au fost formate din nisipurile aduse atunci de râuri și de fluvii. Mult mai  recent,  probabil în ultimele sute de mii de ani, o parte dintre aceste nisipuri s-au întărit pe căi naturale. Totul, sub efectul apelor minerale care s-au infiltrat în nisip și au depus un ciment mineral.

Astăzi, vântul și ploaia curăță nisipul moale, scoțând la iveală sfere, cilindri, spirale și alte forme cimentate. Sunt formele din nisip pe care îi numim trovanți.

După experiența din Bozioru, concurenții au pornit în căutarea chihlimbarului, ghid fiind învățătorul Cristinel Scutaru din satul Colți.

Chihlimbarul este una dintre pietrele magice din Ținutul Buzăului. Localnicii o mai numesc Piatra Soarelui, pentru că poți citi viitorul privind soarele printr-o lentilă de ambră. Alții îi mai spun Piatra Sărăciei, pentru că sărăcești căutând-o. Oricum ar fi, căutarea și șlefuirea chihlimbarului a fost mereu o ocupație și o pasiune pentru locuitorii din Colți. Între 1927 și 1948 au fost chiar și mine de chihlimbar aici.

În Colți erau, pe vremuri, meșteri în ale bijuteriilor, oameni prin mâinile cărora au trecut kilograme întregi de ambră. Se fabricau pipe, coliere, brățări, cercei. În 1952, din Chihlimbarul de la Colți a fost comandată o pipă pentru Stalin.F.

Astăzi pare aproape imposibil, dar pe vremuri chihlimbarul era considerat la fel de valoros ca aurul.  De la meșterii din Colți, exploratorii celui mai nou geoparc internațional UNESCO din România s-au îndreptat către Aluniș. Zona cunoscută pentru locuințele rupestre este acum însuflețită și de mai mulți artiști, reuniți la Alunis Art Center. Aici, în miezul zilei, artistul în ceramică Ruslan Cîrlan i-a învățat pe concurenții din primul reality show în social media din România cum să modele lutul pentru a da naștere unui vas, dar le-a dezvăluit și cum ceramica împrumută din emoțiile celui care o modelează.

După ce au trecut pe lângă locuințele rupestre, creatorii de conținut veniți să facă viral Ținutul Buzăului s-au retras la Aluniș Retreat unde au stat la povești în jurul unui foc de tabără și au discutat cum să se pregătească pentru ultima zi de explorare și în același timp ultima zi de concurs derulat în Ținutul Buzăului.  De aici a fost transmis și ultimul rezumat al zilei, înainte de Marea Finală, unde Toader Păun, gazda showului, a stat de vorbă cu doi dintre creatorii de conținut participanți la „Treasure Games in the Park: Ținutul Buzăului” – Cristian Dandeș și Cristi Șimonca.

„Treasure Games in the Park: Ținutul Buzăului”, aproape de final

Primul reality show în social media din România poate fi urmărit prin hashtagul #CronicariDigitali, iar în septembrie aventurile trăite de creatorii de conținut vor putea fi urmărite video pe canalul de YouTube Cronicari Digitali, tot atunci urmând să fie anunțat și câștigătorul primului reality show în social media din România.  

„Treasure Games in the Park: Ținutul Buzăului” se desfășoară cu susținerea Raiffeisen Bank România,  Orange România, Electrolux România, a Consiliului Județean Buzău și a Primăriei Municipiului Buzău, alături de Ursus Breweries. Partener de mobilitate este Trust Motors, iar partenerul pentru video storytelling este DJI. Creatorii de conținut au pornit la drum cu Magic FM.