Actualitate

Vești bune, în cascadă, despre Autostrada Moldovei. Pe unde se va mai putea circula înainte de Crăciun

Foto: Ștef/Mooldova vrea autostradă

O știre de ultim moment arată că, luni, 23 decembrie, se deschide încă un lot din Autostrada Moldovei, după ce vineri, a fost pus în circulație cel de la Râmnicu Sărat la Mândrești Munteni. De luni se va putea circula și pe lotul 1 Dumbrava-Mizil din secțiunea Ploiești-Buzău. Anunțul oficial a fost făcut de șeful Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol:

”Luni #deschidem circulația pe încă 21 km din #A7!De la ora 16.00 se va putea circula și pe lotul 1 (#Dumbrava#Mizil) al secțiunii de autostradă #Ploiești#Buzău.Ajungem astfel la 102 km pe care se va circula, din totalul de 320 km ai A7 (construiți prin #PNRR).”

Deschiderea acestui lot fusese anterior anunțată, din informații obținute pe surse, de cei de la Asociația Pro Infrastructura:

”A7 Ploiești-Buzău, lotul 1 da, lotul 2 ba. Conform informațiilor noastre, aseară s-a decis: vineri, 20 decembrie, se deschid circulației cei 21 km ai Autostrăzii A7 între Dumbrava (Autostrada A3) și Mizil, iar tronsonul Mizil-Spătaru (Buzău Vest) rămâne închis. Este fix decizia corectă, în opinia noastră…Sectorul Dumbrava-Mizil se va inaugura folosindu-se un giratoriu temporar (din balize) pus chiar pe autostradă la Mizil, accesul pe A7 și pe DJ100C făcându-se prin bretelele aflate pe lotul vecin. Atenție: nodul intermediar cu DN1D Albești Paleologu-Urziceni rămâne închis fiindcă antreprenorii au nevoie de acces în organizarea de șantier, plus că mai au de lucru la Centrul de Întreținere și Coordonare (CIC) și la nod. În afară de acestea două, nu vor fi alte restricții între Autostrada A3 (Dumbrava) și Mizil.De vineri, probabil că o mare parte din traficul de tranzit dintre București și Buzău (și mai departe spre Moldova), se va muta de pe DN2/Urziceni pe aici. DN1B până la Buzău va fi extrem de aglomerat, permanent. Vă rugăm conduceți prudent, nu depășiți coloana, nu merită riscul și efortul!”

Cei de la Pro Infrastructura avertizează, totuși, că lucrările din ultimele două luni ar putea avea costuri ascunse, după darea în folosință a loturilor definitivate în acest interval:

”Acest heirup vine și cu părțile mai puțin bune. Putem avea surprize neplăcute pe poduri unde etapele finale (hidroizolație, asfaltare, finisaje) au fost făcute pe vreme potrivnică. În plus, avem multe lucrări rămase: supratraversările pe drumurile agricole/locale, sferturile de con pe mai multe structuri, nodul A7-DN1D inclusiv cu CIC, zone cu taluzări plus șanțuri restante.”

În ceea ce privește lotul 2 al tronsonului Ploiești-Buzău, adică cel de la Mizil la Pietroasele, acesta va fi inaugurat în primăvara anului viitor. Lucrările sunt executate în proporție de 97 %, dar ceea ce împiedică deschiderea acestui lot este imposibilitatea finalizării a trei pasaje peste autostradă.

”O decizie corectă, în opinia noastră. Inaugurarea forțată ar fi deranjat pe toată lumea mai mult decât ar fi ajutat. Ar fi însemnat închiderea a trei DJ-uri care ar fi afectat semnificativ localnicii, nevoiți să ocolească mulți kilometri și/sau să folosească drumurile tehnologice, un coșmar pe timp de iarnă.Mai mult, și șoferii care ar fi mers pe A7 ar fi avut de suferit: s-ar fi impus restricții pe un sens și chiar închiderea totală pentru ca antreprenorii să poată suda, ridica și instala grinzile pasajelor. Dar și tehnic ar fi fost foarte complicat să se facă sudura segmentelor de tablier metalic cu traficul deschis, constructorii și consultantul fiind nevoiți să-și asume riscuri foarte mari. Din fericire, nu mai avem mult de așteptat.” au comentat cei de la Pro Infrastructura.

 

Anuntul Buzoian
Anuntul Buzoian