Actualitate

Vot de urgență! Câți angajați ai Primăriei rămân fără posturi după aplicarea ”Ordonanței austerității”

Ședință extraordinară, vineri dimineață, la Primăria Buzău. Consilierii locali au fost chemați de urgență pentru a vota proiectele de hotărâre prin care trebuie aplicate măsurile din ”Ordonanța austerității”.

Mai exact, pe masa aleșilor au ajuns două proiecte care au și fost aprobate. Primul a vizat desființarea a doua posturi de consilier gradul 1 din cadrul Compartimentului Cabinet Primar. Practic, potrivit noii legi, primarul are voie să aibă patru consilieri și nu 6, cum era permis până acum. În concluzie, cei doi angajați au fost nevoiți să părăsească Primăria Buzău.

Prin cel de al doilea proiect, supus votului consilierilor locali, s-a aprobat numărul maxim de posturi,  în vederea încadrării în noile prevederi legale. Astfel, începând cu 1 noiembrie, organigrama Primăriei are 562 de posturi. La acestea se mai adaugă 177 astfel:

  •  38 posturi în cadrul Serviciului public comunitar local de evidenţă a persoanelor;
  • 129 posturi în cadrul Serviciului public de poliție locală
  • 10 posturi pentru implementarea proiectelor finantate din fonduri externe nerambursabile, numai pentru perioada implementării proiectelor”

Prin aplicarea acestor măsuri, potrivit primarului Constantin Toma, au fost desființate circa 60 de posturi, dintre care și două de șef serviciu. Cei doi angajați din urmă rămân în cadrul Primăriei însă pe alte posturi și nu cele de șef serviciu. Restul erau posturi neocupate, deoarece din 2016 organigrama Primăriei este blocată și nu au putut fi organizate concursuri în vederea ocupării.

Chiar și cu aceste reduceri, mai spune Constantin Toma, în cadrul Primăriei mai sunt circa 100 de  posturi neocupate. În acest context, primarul intenționează să propună Consiliului Local o nouă organigramă, mai ales că prin aplicarea „Ordonanței austerității”, respectiv prin reducerea cu 10% a numărului total de posturi din Primărie,  a dispărut obiectul procesului dintre Poliția Locală și Unitatea Administrativ Teritorială.

Potrivit primarului Constantin Toma, prin noua organigramă vor fi desființate mai multe posturi de șef birou și vor apărea și noi servicii. Pe de altă parte, departamentul responsabil de accesarea fondurilor europene va fi mărit tocmai pentru că aici este un volum mare de muncă, iar în prezent nu sunt decât 5 angajați.

Autorul știrilor

Marilena Dinu

1 Comentariu

Apasă aici pentru a publica un comentariu

  • LASATI DOMN PRIMAR CA VA DESCURCATI SI CU PUTINI OAMENI NU DOAR ATI IMPLEMENTAT SISTEMUL KAIZAR CU CIRNATI DE PLESCOI URA SI LA GARA HAI CU TRANDAFIRIII MAI AVEATI PUTIN SI MAI INCAPEATI IN PALAT ATI FACUT ALTA CLADIRE NU