Actualitate SĂNĂTATE

Acestea sunt preparatele ce nu trebuie să lipsească de pe masa de Paști. Nu riști kilograme în plus!

Mesele îmbelșugate de Paști pot fi un adevărat pericol pentru siluetă, avertizează nutriționiștii. Nu însă atunci când preparatele de sărbători nu sunt consumate în exces. Printre mâncărurile tradiționale de Paști se regăsesc și unele care nu numai că sunt sănătoase, dar nu ne amenință nici cu un surplus de greutate.

Printre ele se numără și stufatul, pregătit cu multă verdeață, care poate fi gătit din o varietate de ingrediente. Stufatul este unul dintre produsele de Paști pe care le recomandă cunoscutul nutriționist Mihaela Bilic.

”Stufatul este o rețetă tradițională nelipsită de pe masa de Paște a românilor. Rețeta clasică are la bază carnea de miel, dar acesta poate fi preparat și din ciuperci. Important e să aibă cât mai multe verdețuri. Preparatul poate fi făcut și cu carne de porc, în caz că nu vă place cea de miel”, spune medicul.

Nutriționistul recomandă, de asemenea, drobul. Nici friptura nu ar trebui să lipsească. Secretul este însă să nu facem exces de mâncare.

”Meniul de Paște, spre deosebire de meniul de Crăciun, nu este periculos pentru siluetă tocmai pentru că tradiția respectă regulile nutriției din moși-strămoși. Adică, de Paște, preparatele tradiționale ar trebui să fie drobul și tot ce înseamnă preparate pe bază de miel, adică stufat, friptură, ciorbă. Niciuna dintre ele nu are contraindicații nici pentru siluetă, nici pentru sănătate, mai degrabă le-aș încadra în categoria alimente de slăbit pentru că sunt, conțin ca și ingrediente, carne și multe legume. În drob avem organele tocate gătite la cuptor împreună cu multe verdețuri, deci niciun gram de carbohidrați, dacă-l mâncăm cu salată verde, este masă de slăbit”, spune nutriționistul.

Și tot masă de slăbit e și ciorba, mai ales dacă eliminăm grăsimea.

”Ciorba, prin definiție, este un aliment de slăbit, în ciorbă este foarte ușor să nu punem grăsime și la final chiar să eliminăm grăsimea care a rezultat din carne, pentru că ăsta este avantajul ciorbei, grăsimea se ridică la suprafață nu se poate amesteca și cu apa, și atunci, dacă o degresăm din nou, avem un produs de slăbit”, mai spune Mihaela Bilic.

Pe de altă parte, medicul avertizează să nu facem exces de ouă, chiar dacă sunt alimente sănătoase, cu un conținut ridicat de substanțe benefice pentru organism.

”N-ar fi recomandat să exagerăm cu ouăle fierte, mai ales dacă le mâncăm cu maioneză și mai ales dacă am ținut post și am avut o perioadă în care alimentația a fost bazată pe vegetale și pe lucruri mai ușoare. Oul prin definiție stimulează secreția de bilă din vezica biliară și atunci, după o perioadă de post, s-ar putea ca această stimulare să o resimțim ca pe un lucru greu, ceva ce cade greu, dar este vorba doar de trecerea de la perioada de post la perioada obișnuită, iar excesul de ouă s-ar putea să ne dea probleme”, a mai spus medicul nutriționist.

Consumul de ouă regulat, fără exces, poate preveni o serie de boli, ca hipertensiunea, accidentele vasculare cerebrale sau bolile sistemului nervos. În plus, ajută la refacerea țesuturilor osoase și musculare, reglează nivelul de zahăr din sânge, fiind un aliment recomandat diabeticilor. Oul este recomandat în diete de slăbire, întrucât ajută la o ardere mai rapidă a caloriilor.