Actualitate

Afaceri puse pe chituci după mutarea Serviciului Înmatriculări Auto de pe Chiristigii. Care sunt nemulțumirile întreprinzătorilor

Proprietarii birourilor acte auto care își desfășoară activitatea pe strada Chiristigii sunt în pragul falimentului după mutarea Serviciului Permise și Înmatriculări Auto. Micii întreprinzători spun că au rămas fără clienți și că vor fi nevoiți să-și închidă afacerile. Oamenii sunt disperați și cer să le fie găsite și lor spații pentru relocarea punctelor de lucru în apropierea noului sediu, pentru că altfel nu vor avea din ce să trăiască.

Începând cu 31 octombrie, Serviciul Permise și Înmatriculări Auto din municipiul Buzău se va muta în casă nouă. De altfel, activitatea de pe strada Chiristigii deja a fost sistată urmând ca de luni să fie reluată în noul sediu de pe strada Simila. Deși decizia a fost luată tocmai pentru ca buzoienii să beneficieze de servicii de cât mai bună calitate, oferite în cât mai bune condiții, iar angajații, la rândul lor, să beneficieze de cele mai bune condiții de muncă, mutarea naște un val de nemulțumiri.

Este vorba despre proprietarii birourilor acte auto care în ultimii ani și-au dezvoltat afacerile pe lângă Serviciul de Permise și Înmatriculări Auto și care acum au rămas fără clienți. Printre cei nemulțumiți este și Iuliana Roșioru. Femeia a povestit pentru sansanews.ro faptul că deține spațiul de pe strada Chiristigii din 2007, iar în tot acest timp a plătit taxe și impozite și a oferit trei locuri de muncă.

”Magazinul îl aveam din 2007, plăteam o chirie  medie de 2000 de lei pe lună, înmulțit cu 15 ani, era un birou în care aveam 3 angajați cu carte de muncă pentru 8 ore, deci plătitori taxe-impozite la zi, problema noastră este că noi ne-am desfășurat activitatea fără o formă de colaborare legală cu cei de la înmatriculări. Dar, cum funcționează în alte județe, așa a funcționat și aici. Noi întocmeam contra-cost dosarele oamenilor, ca aceștia să meargă cu ele întocmite corespunzător la Biroul de Înmatriculări și să rezolve cât mai repede cu putință treaba. De asta a fost nevoie de noi ca și birou de acte auto”, a spus Iuliana Roșioru.

În total, în zonă sunt 21 de mici afaceri care după mutarea Serviciului de Permise și Înmatriculări Auto aproape că rămân fără activitate.

” Suntem 21 de chioșcuri. Toți rămânem fără activitate, toți avem familii, toți plătim taxe, oarecum ajutăm la economia Buzăului. Dacă noi rămânem fără birouri, nu mai avem activitate, nu-mi mai permit chirie mare, noi voiam să ajungem lângă Serviciul de Înmatriculări. Toți avem familii, copii, nu mai avem 20 de ani, nu ne reorientăm profesional. Eu am o colegă are fiica studentă, mama trebuie întreținută, nimeni nu are soluții pentru noi”, a spus Iuliana Roșioru.

Antreprenorii spun că afacerile lor au fost tocmai în așa fel create încât să ajute oamenii să-și rezolve cât mai repede dosarele. În plus, au investit în aparatură pentru a putea oferi o gamă cât mai mare de servicii , iar oamenii să nu fie nevoiți să facă mai multe drumuri. În condițiile în care nu vor fi găsite soluții pentru relocarea lor în apropierea Serviciului de Permise și Înmatriculări Auto, micii întreprinzători spun că vor fi nevoiți să concedieze din angajați chiar cu 1 noiembrie și se tem că nici așa nu vor supraviețui.

” Ce putem face? Maxim să stăm și să așteptăm, nici spații nu avem de unde să închiriem, sunt vreo două-trei între 700-1000 de euro că s-a auzit că facem noi bani din acte auto. Noi deja renunțăm la parte din spații, desfacem o carte de muncă, să vedem cum e începutul lunii, noi nu putem trăi din a face xerox pentru școală”, a spus Iuliana Roșioru.

De partea cealaltă, prefectul Daniel Țiclea explică de ce a fost nevoie de mutarea Serviciului Permise și Înmatriculări.