Actualitate

AL DOILEA VAL DE CONCEDIERI LA URBIS SERV, ÎN DOAR PATRU LUNI! Ce urmează? Toma explică

Se reduce din nou numărul angaților Urbis Serv, astfel că societatea va mai funcționa doar cu 201 angajați, practic cu mai puțin de jumătate din numărul de posturi prevăzute în organigrama din decembrie 2020, înaintea primului val de concedieri.

Discuții aprinse astăzi în ședința Consiliului Local când la momentul votului a ajuns proiectul care viza reduceri de personal la Urbis Serv. Este practic pentru a doua oară în ultimele patru luni când societatea își dă afară din angajații pe care îi are. Asta după ce din ianuarie 2021 și până pe 15 martie 2021, toți salariații au fost în șomaj tehnic.

Dan Cuza

Măsura concedierii supusă votului astăzi vizează 36 de salariați și a fost explicată de directorul Urbis Serv, Dan Cuza, ca o necesitate pentru ca societatea să mai poată funcționa.

”Cineva nu își dorește să dea oamenii afară, dar trebuie reduse costurile la momentul oportun pentru ca societatea să meargă. Trebuie să fim extrem de constrânși, extrem de aplicați în ceea ce facem. Urbis este o societate comercială care trebuie să trăiască performant. Deci măsura asta trebuie implementată. Nu va avea efecte imediate. Avem 20 de zile de dat preavize, concedii medicale, deci trebuie să ne reducem costurile ca să putem depăși momentul acesta”, a spus Dan Cuza, directorul Urbis Serv, prezent la ședință.

Pe de altă parte, în expunerea de motive proiectului de hotărâre aflat astăzi pe masa aleșilor locali se explică faptul că ”având în vedere situația economică-financiară prognozată pentru anul în curs, situația contractelor încheiate pentru activitatea de întreținere și reparație străzi și întreținere spații verzi în vederea eficientizării activității societății comerciale se impune reducerea cheltuielilor salariale care la momentul de față reprezintă 52% din totalul cheltuielilor”

Directorul Cuza a explicat că ”la momentul acesta sunt contracte pe zona de drumuri și pe zona de spații verzi în jur de 35-40% față de anul trecut, când nu se poate spune că a fost un an bun”

Totuși, reducerea pare a fi una drastică, observație făcută de consilierul USR PLUS, Irinel Cârstea care a și cerut suplimentarea cu un post la serviciul de ecarisaj. Consilierul a atras atenția că la acest serviciu sunt doar trei posturi prevăzute, iar legea spune altceva.

”Organigrama este mult subdimensionată. De exemplu, la serviciu ecarisaj aveți doar 3 posturi, însă ar trebui să aveți, potrivit legii, un medic cu contract de muncă sau colaborare, un tehnician, doi muncitori și doi șoferi. Adică ar trebui să aveți cel puțin 5 posturi și un angajat. Cum puteți face asta dacă nu aveți decât 3 posturi în noua organigramă?”, a subliniat Irinel Cârstea.

Cuza a recunoscut că nu există un tehnician, iar șoferii sunt ”împrumutați” de la alte departamente. În final, printr-un amendament aprobat de consilieri, s-a decis angajarea unui tehnician, deci crearea unui noi post în organigramă.

După ce problema posturilor de la serviciu ecarisaj a fost rezolvată, directorul Urbis a explicat că pe viitor, în partea a doua anului, când societatea va primi un volum mare de lucrări de la Primărie va mai putea chiar rechema dintre angajații pe care astăzi îi propune spre concediere.

”În perioada care ar urma, în partea a doua a anului, vom aveam contracte pentru cimitirul municipal, strada Horticolei, strada Transilvaniei, deci lucrări cu o valoare importantă și, în mod normal, ar trebui ca Urbis ”să-și schimbe fața”, să ajungem să nu putem ține pasul cu toate solicitările pe care le vom avea. Atunci în mod sigur vom apela la angajații noștri care cunosc sistemul, cu care am lucrat”, a explicat Cuza.

După minute bune de întrebări din partea consilierilor și explicații din partea directorului societății proiectul privind concedierea celor 36 de salariați a fost votat.

Cu alte cuvinte, în ultimele patru luni și-au pierdut locurile de muncă 70 de salariați ai Urbis Serv, iar societatea a ajuns să funcționeze cu 201 posturi față de 421 câte avea în decembrie 2020, înaintea primului val de concedieri și tăieri de posturi. Amintim că în ședința din 22 decembrie 2020, aleșii locali au votat concedierea a 34 de angajați și reducerea porturilor prevăzute în organigramă cu  184 de posturi, adică de la 421 la 237.

Întrebat dacă aceasta va fi ultimul val de concedieri sau dacă Urbis va avea aceeași soartă ca RAM, primarul Buzăului a spus că este doar o situație generată de lipsa de comenzi și că Urbis este vitală pentru oraș

”Această societatea nu are datorii la nimeni, este o lipsă de comenzi.Trăiește 80% din comenzile Primăriei și 20 din comenzi la terți. Și în ultimul an așa a făcut. Această societate este vitală pentru municipiul Buzău pentru că realizează foarte multe lucrări necesare pentru oraș”, a explicat primarul Constantin Toma.