Actualitate

ANALIZA PSIHOLOGILOR ȘCOLARI DUPĂ REVENIREA ELEVILOR ÎN COLECTIVITATE! Ce spun despre redeschiderea școlilor

Pandemia a schimbat obiceiuri și a impus reguli dure, greu de respectat, iar cei mai afectați de toate aceste modificări au fost copiii. O spun psihologii școlari care, în ultimele luni, au analizat cu atenție comportamentului elevilor ”izolați” la domiciliu aproape un an de zile. Odată cu revenirea în bănci, au putut fi reluate și întâlnirile față în față dintre elevi și psihologii școlari, iar primele concluzii după primele săptămâni de școală au fost relatate, în exclusivitate, la Focus TV de Mihaela Frățilă.

”Toată această avalanșă de informații necunoscute, scenarii și temeri care ne-au afectat pe toți din punct de vedere psihoemoțional îi afectează și pe copii, aceștia din urmă fiind printre cei mai afectați de aceste modificări. Separarea de colegi, de prieteni, de profesori, izolarea la domiciliu și mai ales schimbarea rutinelor, plictiseala, toate aceste știri cu caracter negativ au făcut ca presiunea psihică la care au fost supuși copiii să fie foarte mare în această perioadă”, a explicat Mihaela Frățilă.

Totuși, psihologul explică faptul că revenirea la școală, adică reluarea programului și revenirea, într-o oarecare măsură, la rutina zilnică le-a făcut bine copiilor.

”Copiii sunt mai adaptabili decât adulții la schimbări și gestionează mult mai ușor stresul, iar bucuria revenirii la școală a fost mai importantă decât grija față de restricțiile sociale”, a spus psihologul care crede că redeschiderea școlilor a fost cea mai bună soluție pentru elevi.

”Cred că varianta reîntoarcerii fizice copiilor la școală cu toate inconvenientele și restricțiile necesare este varianta cu cele mai mici costuri din punct de vedere psihoemoțional și social pentru elevi. Majoritatea copiilor mi-au spus că sunt bucuroși au revenit la școală, că pot relaționa cu colegii și profesorii. N-am avut probleme deosebite la început de școală”, este de părere Mihaela Frățilă.

În același timp, psihologul școlar spune că fiecare elev trebuie supravegheat, ascultat astfel încât să se simtă în siguranță la școală.

”Trebuie să încercăm să fim empatici, să-i ascultăm activ și să le inducem sentimentul de siguranță la școală. Acestea sunt cele trei ingrediente care n-ar trebui să lipsească din relația adult-copil. Cadrele didactice îi supraveghează și la orice problemă ne sesizează. Dacă observăm că un copil se izolează, dacă este foarte temător vis-a –vis frica de a se infecta și refuză de apropierea chiar și la distanță de maximum doi metri, dacă tresare la zgomote bruște atunci acolo vorbim de o problemă psihoemoțională și este cazul să intervenim să aflăm care sunt temerile”, a explicat Mihaela Frățilă.

Mihaela Frățilă, psiholog școlar

În prezent, majoritatea elevilor din județul Buzău învață după scenariul verde, iar de la revenirea în bănci au fost înregistrate șase cazuri de infecție cu noul coronavirus în rândul elevilor și trei în rândul cadrelor didactice și personalului nedidactic.

Publicitate