Actualitate

Avalanșă de reclamații la OPC odată cu explozia prețurilor la utilități

Sursa foto adevarul.ro

Explozia prețurilor înregistrată în ultimele luni a schimbat radical conținutul reclamațiilor trimise de buzoieni pe adresa Protecției Consumatorului. Dacă în anii trecuți, în cele mai multe cazuri, buzoienii cereau comisarilor să verifice magazine alimentare sau restaurante, acolo unde existau suspiciuni că ar fi oferite clienților produse neconforme, de ceva vreme reclamațiile se referă la facturile la utilități.

Într-o intervenție în direct la Focus Tv, comisarul șef al CJPC Buzău, Nicușor Dinulescu, a explicat că, de câteva luni, comisarii de la Protecția Consumatorului primesc foarte puține sesizări privind produsele alimentare. În schimb, când vine data emiterii facturilor la energie electrică, numărul reclamațiilor crește semnificativ. Buzoienii, speriați de sumele mari pe care trebuie să le plătească, cer comisarilor să verifice facturile emise de furnizorul de energie electrică.

“La noi, în ultima perioadă, reclamațiile se referă la ceea ce doare pe toată lumea: faptul că  facturile la utilități au crescut,faptul că, cel puțin pe partea de Electrica, facturile nu vin la timp si nu sunt explicate pe înțelesul consumatorului mediu.  Au venit persoane cu facturi foarte mari, de 6 000 lei – 8 000 lei, factură pentru o locuință. Aceste reclamații au venit în ultimele luni, pentru că au fost facturate întâi cele mici până în 100 kw, apoi cele până în 255, urmează cele peste 300 unde sigur vor fi probleme și mai mari.  Au fost date 5 Ordonanțe de Urgență într-un an și cei de la Electrica tot invocă argumentul că tot timpul au fost nevoiți să schimbe softul și nu au fost pregătiți să emită facturile la timp. În relația cu noi, cei de la Electrica au fost binevoitori, toate situațiile s-au rezolvat amiabil.”

Pe lângă facturile la energie electrică, buzoienii reclamă și operatorii de telefonie mobilă care schimbă tarifele frecvent.

“Sunt reclamații și pe telefonie, pe facturare, schimbare contracte, tarife schimbate în timpul contractului motivându-se creșterile la utilități, și pe electrocasnice. Sunt diferite, dar, din 100 de reclamații, cele mai multe, 30-40%, sunt pe energie.”