Ședință extraordinară de îndată, vineri, la Consiliul Județean Buzău. Aleșii s-au întrunit pentru a aproba proiectul prin care comunele și orașele din județ au primit sumele corespunzătoare cotei de 6% din impozitul pe venit estimat a se încasa în anul 2023. Deși aproape toate localitățile au primit bani, împărțirea nu s-a făcut în mod egal. Cu toate acestea, președintele Petre Emanoil Neagu le-a asigurări primarilor care au primit sume mai mici că, pe parcursul anului, această situație se va regla.
Suma repartizată către primăriile din județ a fost de 38 de milioane de lei, iar banii vor fi folosiți atât pentru funcționare, cât și pentru susținerea programelor de dezvoltare locală.
„Se aprobă repartizarea pe comune, oraşe şi municipii a sumei de 38.176 mii lei din fondul la dispoziția consiliului județean, sumă corespunzătoare cotei 6% din impozitul pe venit estimat a se încasa în anul 2023 pentru susţinerea programelor de dezvoltare locală, pentru proiecte de infrastructură care necesită cofinanţare locală, precum și pentru cheltuielile de funcționare pe care unitățile administrativ-teritioriale din județ în mod justificat nu le pot finanța din veniturile proprii și din sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale”, se arată în proiectul de hotărâre votat de cei 24 de consilieri județeni prezenți la ședința de vineri.
Totuși, sumele nu au fost împărțite în mod egal. De exemplu, municipiul Buzău nu a primit niciun leu, în timp ce municipiul Râmnicu Sărat a primit 3,5 milioane de lei. Orașele din județ au primit câte 750.000 de lei. În ceea ce privește comunele, suma maximă repartizată a fost de 400.000 de lei, însă au fost și primării care au primit mai puțin, cum ar fi Brădeanu 280.000 de lei, Cochirleanca 300.000 de lei, Chiojdu 350.000 de lei, Scutelnici 320.000. Au fost și câteva comune care au primit mai mulți bani, de exemplu Mărăcineni 600.000 de lei și Țintești 500.000 de lei.
Președintele Petre Emanoil Neagu a spus că, pe parcursul anului, sumele repartizate se vor regla astfel încât toate localitățile să primească banii de care au nevoie pentru a funcționa și a avea resurse pentru dezvoltare.
Adaugă comentarii