Buzăul a devenit un oraș aglomerat, după ce numărul autovehiculelor a crescut considerabil în ultima perioadă, astfel că ambuteiajele nu mai reprezintă pentru nimeni o noutate. Începând de luni, Buzăul are un nou sistem de management al traficului, care prevede o serie de schimbări, ce ar trebui să îmbunătățească modul în care se circulă în oraș.
În primul rând, ca element de noutate este interzicerea parcării pe Bulevardul Unirii începând cu 1 ianuarie 2024, deoarece, spun experții, 22% din mașinile care tranzitează și aglomerează în același timp strada sunt, de fapt, cele conduse de buzoienii care locuiesc în zonă și care încearcă să-și găsească un loc de parcare.
Un alt element de noutate este că semafoarele vor „învăța” și se vor auto-adapta la traficul buzoian, astfel încât să nu se mai creeze ambuteiaje și să prioritizeze accesul mașinilor de pompieri, ambulanță și poliție. Totuși, de la zi la zi, sistemul se va îmbunătăți, însă partea proastă este că acest sistem „învață” din greșeli, dar, cel mai probabil, nu va reuși să descongestioneze traficul de sărbători, spun specialiștii, fiindcă acest sistem nu a mai fost pus până acum în fața unor valori mărite ale traficului. Sistemul va crea culoare pentru autospeciale, asta după ce autobuzele vor merge pe banda din mijloc, iar mașinile parcate nu vor mai bloca primele benzi ale Bulevardului Unirii. Același sistem va pune accentul pe educația rutieră, astfel că un șofer care conduce sportiv, accelerând până la 60 de kilometri la oră, va prinde culoarea roșie a semaforului, în vreme ce un șofer care circulă pe Unirii cu maximum 40 de kilometri la oră constant va prinde toate semafoarele pe culoarea verde.
Sunt amenajate 24 de puncte de comandă, care sunt coordonate de un punct central, situat în fostul sediu al Stării Civile. Acolo, personalul calificat, alături de un polițist, vor monitoriza traficul. Cel puțin pentru moment, buzoienii nu au de ce să se teamă în legătură cu marile intersecții supravegheate acum de noul sistem. În cazul în care sistemul central modern de comandă va pica, unul dintre sistemele auxiliare va prelua comanda pentru restul, putând astfel funcționa aproape integral fără comandă umană. Momentan nu există cadrul legal care să permită sancționarea șoferilor care încalcă regulile de circulație, însă nu-i exclus ca în viitor să poată fi sancționată orice abatere. Totodată, de precizat este faptul că toate imaginile înregistrate de camerele de luat vederi ajung la poliție, incluzând și numărul mașinii.
La momentul redactării materialului, sistemul de management al traficului funcționează în toate intersecțiile, cu excepția celei de la Episcopie. Municipalitatea precizează că aici semafoarele nu sunt funcționale întrucât nu sunt gata marcajele.
Însă nu doar marcajele nu sunt gata încă. Nici șoferii de autobuze nu sunt toți pregătiți să se adapteze schimbărilor aduse de acest sistem. Ei urmează să primească un dispozitiv care să le indice minutele pe care le vor parcurge pe traseu, dar și alte particularități.
Adaugă comentarii