Actualitate

CE SOLUȚIE SE VA APLICA LA SIRIU PENTRU STOPAREA CĂDERILOR DE BOLOVANI DE PE VERSANȚI

La o lună după ce traficul pe cel mai circulat drum care face legătura dintre Buzău și Brașov a fost închis, timp de cinci zile, vin și primele vești de la Ministerul Transporturilor. Cătălin Drulă a răspuns unei interpelări făcute de senatorul Mircea Vlad Pufu care i-a cerut oficialului să fie luate măsuri urgente în zona care prezintă un pericol pentru participanții la trafic. În plus, într-un răspuns trimis redacției Focus TV, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere anunță care este soluția pentru ca circulația pe Drumul Național 10, la Siriu, să devină sigură.

18 martie 2021 rămâne ziua în care o tragedie a fost evitată doar printr-o minune. Un bloc uriaș de stâncă desprins de pe versant a blocat circulația pe Drumul Național 10, la Siriu. Timp de cinci zile, traficul a fost oprit, iar din 22 martie, după degajarea părții carosabile blocate de căderile de piatră, circulația a fost reluată însă se desfășoară pe o singură bandă, banda cea mai îndepărtată de versant.

” Pentru asigurarea circulației rutiere în condiții de siguranță în zonele predispuse căderilor de bolovani, arbori si blocuri de stancă pe sectorul de drum de la km 79+550 la km 87+300 s-a dispus împărțirea acestui sector în două subsectoare ce vor fi semaforizate individual astfel circulația desfășurându-se pe o singură bandă, banda cea mai îndepărtată de versant. Astfel circulația se va desfăşura alternativ pentru ambele sensuri prin semaforizare, presemnalizare şi semnalizare”, anunța, pe 22 martie 2021, CNAIR.

Totuși reluarea traficului nu reprezintă și rezolvarea problemelor care au dus la căderile masive de piatră, fapt sesizat de senatorul Mircea Vlad Pufu și ministrului Transporturilor într-o interpelare făcută imediat după producerea incidentului de la Siriu.

”Ultimul accident din seria celor de pe Drumul Național 10, Buzău-Brașov, produs săptămâna trecută, putea duce la o tragedie având în vedere dimensiunea blocurilor de stâncă desprinse de pe versant. Pe data de 18 martie 2020, ora 00.30, circulația rutieră a fost închisă . După cinci zile în care a fost închis, cel mai circulat drum dintre Buzău și Brașov a fost redat traficului, alternativ, pe o singură bandă. Dar reluarea traficului nu înseamnă și rezolvarea problemelor grave ale acestui traseu intens circulat inclusiv de turiști. Problema siguranței pe acest drum național rămâne totuși în grija Ministerului Transporturilor. Este motivul pentru care vă rog să precizați ce soluții pentru protejarea participanților la traficul din zonă se au în vedere în viitor?”, a cerut Mircea Vlad Pufu, senator PNL.

În urmă cu câteva zile, a venit și răspunsul ministrului Transportului care a anunțat că a fost făcută o expertiză tehnică în zonă și că după avizarea documentului se va trece la procedura de achiziție pentru proiectare.

”Documentația pentru Servicii de Expertiză tehnică  ”Punere în siguranță drum național DN 10, sector km 79+650 – 80+150 dreapta si km 80+891-80+962 dreapta pentru diminuarea riscului de blocare a acestuia ca urmare a căderii stâncilor de pe versanții adiacenți”  a fost predată de către contractant, urmând a fi analizată și avizată în Consiliul Tehnico-Economic. După avizarea în Consiliul Tehnico-Economic din cadrul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri București se va demara procedura de achiziție pentru Proiectare. În cadrul expertizei de mai sus a fost cuprins un sector mai lung cuprins între km 73+100 – km 94+800 care include și zona afectată în data zilei de 18 martie 2021 de la km 87+200”, se arată în răspunsul semnat de ministrul Cătălin Drulă interpelării făcute de senatorul Mircea Vlad Pufu.

Expertiza despre care vorbește Cătălin Drulă a fost cerută de CNAIR din 17 februarie 2021 și a avut ca termen de finalizare 27 martie. Într-un răspuns trimis redacției Focus TV, oficialii din CNAIR au spus că în zona Siriu urmează să fie pusă o plasă care să poată preveni ca eventualele pietre desprinse de pe versant să mai ajungă pe carosabil.

”Soluția în principiu va fi amplasarea de plase ancorate și bariere împotriva căderilor de roci (blocuri de piatră ) pe zona afectată . Suprafața fiind de aproximativ 16.000 metri pătrați”, au anunțat oficialii CNAIR.