Într-o perioadă în care, pe fondul amenințărilor cu greva și al revendicărilor sindicale, în învățământ se vorbește tot mai puțin despre interesul elevului și sincronizarea acestuia cu acțiunile cadrelor didactice, o profesoară apreciată din Buzău, vine cu o expunere care ar putea fi punctul de pornire al unei dezbateri serioase și echilibrate.
Monica Mocanu, profesor Meritor și co-fondatoare a platformei Teleskop, prin care elevii oferă feedback cu privire la experiența de la clasă, sub rezerva anonimatului, propune cinci reguli de aur pentru activitatea de la clasă. Înainte de expunerea acestora, precizează, însă, că există și o premisă care este subînțeleasă:
”Pornesc de la premisa că școala ca entitate își susține sistematic profesorii pentru a-i însoți pe elevi în învățare. Lista este asociată unui concept despre care vorbim prea puțin, și anume acela de rutine unitare ale profesorilor, care pot genera rutine bune de învățare ale copiilor. Acestea merită luate în seamă măcar din motive pragmatice, ca fiind pe lista celor mai eficiente intervenții.” scrie Monica Mocanu, pe blogul teleskop.ro.
Iată și cele cinci reguli!
1. Să încurajăm sistematic la elevii noștri practici de gândire și reflecție.
2. Să ne ghidăm elevii pentru a avea metode de învățare eficace.
3. Să avem în atenție toți copiii, să ne adaptăm metodele pentru a asigura progresul fiecăruia.
4. Să transparentizăm pașii pe care îi facem la clasă în diverse momente.
5. Să ne uităm la impactul acțiunilor noastre în timp.
Fiecare dintre cele cinci îndemnuri sunt explicate prin acțiuni practice recomandate profesorului la clasă, despre care citiți AICI. Textul integral poate fi citit pe platforma teleskop.ro.
Monica Mocanu este profesoară de matematică și instructor de debate, predă în învățământul liceal buzoian, semnează frecvent materiale de opinie preluate de publicațiile naționale, este co-fondator al platformei Teleskop prin care elevii oferă feedback cu privire la lecțiile de la clasă, iar, din 2016, este profesor Merito.
Adaugă comentarii