Actualitate

Criză de personal într-unul dintre cele mai importante departamente din Primăria Buzău. Sunt prea puțini specialiști care să se ocupe de proiectele implementate cu fonduri europene

Criză acută de personal la Primăria Buzău, la departamentul care se ocupă de atragerea de fonduri europene. Sunt zeci de proiecte în lucru, de care se ocupă în prezent doar 6 persoane, deși numărul acestora ar trebui să fie cel puțin dublu.

Problema persistă încă din 2016, când organigrama Primăriei Buzău a fost blocată, în urma unui proces în instanță. De atunci, numărul  specialiștilor de la Serviciul Dezvoltare și Implementare Proiecte din Primăria Buzău a rămas același, în timp ce numărul proiectelor prin care se urmărește atragerea de bani europeni a crescut semnificativ.

“ Înainte făceam față mai puțini, aveam și proiecte mai puține. Acum, însă, este nevoie de personal specializat pentru implementarea proiectelor. Pregătirea de proiecte într-adevăr este o muncă foarte laborioasă și extrem de serioasă, pentru că nu o să ai proiecte semnate dacă nu pregătești niște proiecte serioase. Având în vedere că noi pregătim și următoarea perioadă de programare și avem în implementare atât de multe proiecte, este nevoie de suplimentarea personalului în zona tehnică. Am fost nevoiți să învățăm foarte multe lucruri din zona asta tocmai pentru că nu avem colegi care să fie specializați”, a declarat la Focus Tv Luminița Colțeanu, șef Serviciu Dezvoltare și Implementare Proiecte din Primăria Buzău.

În prezent, sunt 6 persoane care întocmesc și apoi urmăresc implementarea proiectelor de o importanță majoră pentru oraș.

“Noi suntem 6. Iar 2 dintre colegii mei sunt cu delegare de atribuții din alte departamente. Există o legislație referitoare la proiectele europene care spune, în general, câte proiecte ai, înmulțești cu 5. Nu se poate așa ceva, este mult prea mult, dar măcar, nu știu, la 15-20 de persoane care să facă parte din Serviciul Dezvoltare și Implementare Proiecte, da, ar fi nevoie.”

 Criza se resimte cel mai mult când vine vorba de urmărirea implementării proiectelor, pe teren. Este nevoie de persoane cu studii în aceste domenii, care să știe ce trebuie să facă și să ia deciziile necesare.

“Am avea nevoie de ingineri care să fie specializați în domeniile respective, pentru că dacă am o situație de lucrări pe iluminatul public, eu degeaba am managerul tehnic pe cineva care a terminat Facultatea de Matematică, spre exemplu, oricât de multe bune intenții ar avea, nu poate să citească o documentație.”

În ultimii 3 ani, la Buzău au fost semnate proiecte implementate cu fonduri europene în valoare de peste 82 mil euro, 10 având termen de finalizare anul 2021.