Noua organigramă aprobată de Consiliul Local Municipal Buzău, prin care Poliția Locală se reorganizează, astfel încât vor rămâne doar 129 de angajați, respectă legea. Este ceea ce a decis, ieri, Instituția Prefectului. Surprinde, însă, graba cu care juriștii Instituției Prefectului au tratat hotărârea CLM care pecetluiește soarta a aproape 180 de polițiști locali, în condițiile în care pentru avizul de legalitate aveau un termen de trei luni.
Într-o intervenție în direct la Focus Tv, prefectul de Buzău Daniel Țiclea a anunțat că a emis aviz de legalitate pe proiectul adoptat recent în Consiliul Local Municipal, privind noua organigramă a Poliției Locale.
“Am semnat astăzi, am emis avizul de legalitate pe reorganizarea care, din punct de vedere numeric, corespunde cu ceea ce transmite Instituția Prefectului, nu de când sunt eu prefect, ci de cel puțin 5 ani prin adrese oficiale. Prevederile legale se referă la norma de polițiști locali la 1.000 de locuitori.”
Însă, în ciuda avizului de legalitate, noua organigramă nu poate fi aplicată momentan pentru că cei 190 de polițiști locali vizați de concediere după reorganizare s-au adresat deja instanței. Primul termen în proces a fost luni, 8 ianuarie, iar următorul a fost stabilit pentru săptămâna viitoare. Detalii AICI.
Potrivit hotărârii Consiliului Local, Direcția Poliției Locale va avea 100 de funcții publice, dintre care 94 de execuție și 6 de conducere, 23 de funcții contractuale de execuție și 6 funcții publice generale. La Serviciul de ordine și liniște publică, protecția mediului vor lucra 60 de persoane, la Serviciul Circulație și Disciplină Rutieră 21, iar Serviciul de Pază va avea 23 de angajați.
Adaugă comentarii