Actualitate

DESCHIDEREA GRĂDINIȚELOR ÎN PANDEMIE, CEA MAI MARE PROVOCARE PENTRU DIRECTORI. Personal insuficient, spații mici, copii mulți

 Cu doar o săptămână înainte de debutul unui nou an școlar, în unitățile de învățământ din Buzău mai sunt o serie de probleme nerezolvate. De la lipsa spațiilor pentru asigurarea distanței fizice între copii, până la lipsa materialelor de protecție dar și numeroasele necunoscute privind modul în care se vor desfășura orele.Sindicaliștii din învățământ trag semnale de alarmă și spun că nici școlile dar nici grădinițele nu sunt pregătite să îi primească pe copii.

 Cea mai gravă problemă, spun sindicaliștii, este cea privind criza acută de personal.

,,În acest moment ne confruntăm cu o gravă criză de personal. Învățământul preșcolar la momentul acesta nu poate să înceapă, deci în momentul de față este absurd să spunem că va începe în condiții de siguranță. Oamenii din unitatea școlară să aibă idee de ce au de făcut. Avem un număr insuficient de oameni care primesc copiii dimineață în unitățile de învățământ. Nu avem personal auxiliar, hai să zicem că acolo putem să ne cârpim cumva, dar personalul de îngrijire și celălalt personal nedidactic în aceste unități lipsește cu desăvârșire” , a declarat liderul SÎP Buzău, Ion Dobre pentru șansanews.ro și Focus Tv.

 La grădinițe și creșe, de pildă, îngrijitoarele sunt prea puține astfel că nu se știe cine îi va supraveghea pe copii din momentul în care vor ajunge în curtea grădiniței și până când vor pleca acasă.

,, Fiecare copil trebuie luat cel puțin la început și e valabil nu, numai pentru grupa mică , trebuie luat din brațele părinților și acest lucru se întâmplă la poartă . Acum cum facem? Cum procedăm? Avem o singură persoană desemnată să facă acest lucru. În câte se pparte împărți la o grădiniță unde avem doua sau trei grupe?”, a adăugat spus liderul SÎP Buzău, Ion Dobre pentru SansaNews.

  De asemenea, în școli se înregistrează o criză acută de cadre care să le predea elevilor. Ar fi fost nevoie de crearea de noi norme în condițiile în care multe clase au fost împărțite în două tocmai pentru a fi asigurată distanța dintre elevi astfel încât aceștia să poată învăța în condiții de siguranță maximă.

,,Avem cazuri în care cel puțin pentru grădinițe, clasele mici și chiar și clase mari, în mod special clase terminale , directori care au venit cu soluția de a împărți clasa în două. Ce presupune acest lucru? Presupune un cadru didactic specializat care să vină și să lucreze  pe  partea suplimentară. Nu avem cum să facem lucrul acesta pentru că nimeni nu ne-a luat în seamă . E din ce în ce mai dificil să putem fi liniștiți, să credem că  lucrurile vor începe în condiții normale, pentru că bâlbele continuă chiar dacă mai avem foarte, foarte puțin până la începerea cursurilor școlare”.

  O altă problemă cu care se confruntă directorii unităților se referă la condițiile în care va fi asigurată masa copiilor la cămine și creșe.

,, Oamenii așteaptă cu îngrijorare și vă spun că suntem în imposibilitatea de  a începe unitățile școlare, deși azi sunt directori care se gândesc cum să achiziționeze partea de alimentație pentru elevi, cum să o distribuie, cum să asigure securitatea acelor elevi în condițiile în care au un singur îngrijitor la două grupe. Situația este dramatică”.

   Săptămâna viitoare, luni, Institutul Național de Sănătate Publică va anunța situația epidemiologică din fiecare localitate în parte, situație în funcție de care se va stabili în ce condiții vor fi deschise școlile. Apoi, școlile vor prezenta Comitetului Județean pentru Situații de Urgență propunerile cu scenariile după care vor funcționa anul acesta. Cel mai probabil, în școlile din municipiile Buzău și Rm. Sărat va fi implementat sistemul hibrid, adică o parte dintre elevi prezenți fizic în clase, cealaltă parte online. Doar în mediul rural, unde  numărul de elevi este mai mic iar spațiile suficiente pentru asigurarea distanței de cel puțin 1,5 m între copii, orele se vor desfășura după sistemul clasic.



Publicitate