Actualitate

DN2, ”șoseaua crucilor”. Cifrele care îți dau fiori

foto: arhivă

Peste 800 de oameni și-au pierdut viața în accidente de circulație produse pe ”șoseaua morții” în ultimii 10 ani. O cifră care înfioară și care arată, încă o dată, motivul pentru care DN2E85 este considerată una dintre cele mai periculoase șosele din România. Datele sunt prezentate de ziare.com, care citează un document oficial al Poliției Române, potrivit căruia mai bine de 10 la sută din numărul total al deceselor înregistrate în accidentele produse pe DN2 au avut loc anul trecut.

De-a lungul celor aproape 450 de kilometri, cât măsoară șoseaua pe teritoriul României, mai în anul 2023 au fost 112 accidente grave, soldate cu 82 de persoane decedate și 53 rănite grav. Iar anul acesta, până la sfârșitul lunii august, au fost 79 de accidente grave, soldate cu 58 de morți și 50 de răniți grav. Cei mai negri ani, după cum arată documentul IGPR citat, au fost 2016 – când au murit 108 oameni, 2015 – când au fost 105 victime ce și-au pierdut viața în accidente produse pe DN2, și 2021, an în care 103 oameni au murit iar 99 au fost răniți grav.

Așa arată datele centralizate:

– anul 2015 – 105 morți, 213 persoane grav rănite, în 217 accidente grave

– anul 2016 – 108 morți, 189 de persoane grav rănite, în 209 accidente grave

– anul 2017 – 76 de morți, 180 de persoane grav rănite, în 177 de accidente grave

– anul 2018 – 89 de morți, 214 persoane grav rănite, în 214 accidente grave

– anul 2019 – 72 de morți, 170 de persoane grav rănite, în 176 de accidente grave

– anul 2020 – 67 de morți, 111 persoane grav rănite, în 145 de accidente grave

– anul 2021 – 103 morți, 99 de persoane grav rănite, în 149 de accidente grave

– anul 2022 – 69 de morți, 53 de persoane grav rănite, în 90 de accidente grave

– anul 2023 – 82 de morți, 69 de persoane grav rănite, 112 accidente rutiere grave

– anul 2024 (primele 8 luni) – 58 de morți, 50 de persoane grav rănite, în 79 de accidente rutiere grave

Pentru creșterea gradului de siguranță pe DN2, CNAIR a făcut mai multe investiții în ultimii ani, unele de dată recentă, cum ar fi implementarea sistemului de circulație 2+1 în zona Pasarela Nehoiu – Hanul lui Țintă din județul Buzău, montarea de parapete pe mai multe sectoare de drum, covoare antiderapante în zonele în care sunt treceri de pietoni ori amenajarea unor giratorii. De asemenea, s-au refăcut constant marcajele și indicatoare și s-au realizat asfaltări.

„Au fost luate măsuri de siguranță pentru creșterea siguranței circulației pe DN2, precum: implementarea Sistemul de Circulație 2+1 – Pasarela Nehoiu – Hanul lui Țintă; montare parapet rutier din beton pe mai multe sectoare de drum; amenajare/securizare sector de drum DN 2 km 130+580 – 17+500 – amplasare sisteme de deschidere în regim de urgență; covoare antiderapante in zonele trecerilor pentru pietoni; intersecție DN 2 cu DN 2C – reamenajare cu asigurarea virajului la stânga; lucrări de întreținere periodică–covoare asfaltice; amenajarea de parcări de odihnă; completări acostamente. De asemenea, s-au refăcut constant: marcaje, indicatoare, parapete, reamenajări intersecții”, se arată într-un document transmis de CNAIR la solicitarea ziare.com.

Autorul știrilor

Claudia Toader

2 Comentarii

Apasă aici pentru a publica un comentariu

  • Ce mare realizare pt acest sector de drum, cea mai mare din ultimii 20 de ani.
    Puteau largi drumul la 2 benzi pe sens, de 10 ori pana acum.

  • 35 ani dupa revolutie
    nu am fost in stare sa se faca un drum cu 2 benzi pe sens
    nu am fost in stare sa facem autostrada
    politia nu e in stare sa ridice permise pt viteza alcool si droguri
    toti analfabetii cu 4 clase au permise…
    au fost radare dar au fost date jos sa mearga baietii cu viteza…

Anuntul Buzoian
Anuntul Buzoian