Drumul Județean 203 K, intrat în reabilitare în urmă cu mai mulți ani, pe tronsonul Mărăcineni –Podul Muncii, nu este încă finalizat. Stratul nou de asfalt turnat de constructor a schimbat mult comportamentul șoferilor care parcurg această șosea. Din păcate, nu în bine, iar dovadă stau amenzile mai multe pentru încălcarea regimului de viteză, dar și accidentele mai frecvente. Atât șoferii, cât și polițiștii confirmă că șoseaua este plină de riscuri, dar și de capcane.
Situația DJ 203 K, schimbată prin lucrările de reabilitare încheiate pe o bună parte din lungimea șoselei, a fost subiect de dezbatere, zilele trecute, la Focus TV. Pentru că mai mulți șoferi ne-au semnalat riscurile de pe acest drum, dar și pentru că, în ultima vreme, au fost mai multe accidente grave, este nevoie de o serie de măsuri care să diminueze aceste pericole.
Cosmin Crăciun pasionat auto, parcurge aproape zilnic tronsonul de la Mărăcineni spre oraș. Ne-a explicat cum s-au schimbat lucrurile, în ultima vreme, pe această șosea:
”În zona Căpățânești-Potoceni sunt porțiuni decopertate, pe sensul spre Buzău, iar șoferii intră pe contrasens. Cei care merg pe sensul asfaltat nu cedează și, de aici, apar conflicte în trafic. O altă problemă este felul în care se parchează: nu la bordură, ci ocupând foarte mult din carosabil. Și, când e nevoie să ieși de pe o stradă laterală, nici nu te poți asigura”.
Autobuzele nu au refugii acolo unde sunt stațiile. Mijloacele de transport opresc pe carosabil, blochează un sens, iar când pleacă, pun semnalizarea și pornesc. Pentru șoferii mai puțin experimentați o astfel de situație creează riscuri.
Comisarul șef Gheorghe Colăcel de la Serviciul Poliției Rutiere a răspuns, punctual, problemelor semnalate. Pentru porțiunile de șosea lăsate decopertate de mai bine de un an, responsabilitatea revine constructorului care reabilitează șoseaua.
”S-au aplicat sancțiuni executantului lucrărilor, nu doar pe acel tronson, ci și pe traseul spre Săgeata. De fiecare data când am verificat situația de pe traseu și am constatat nereguli, am aplicat sancțiuni.” a declarat cms. șef Gheorghe Colăcel.
Acesta a confirmat și faptul că, pe porțiunile de șosea cu asfalt nou, a crescut viteza de rulare, deși acest lucru înseamnă încălcarea limitelor legale.
”Dar să știți că nu numai viteza este cauza, ci și teribilismul unor tineri care confundă strada cu o pistă de concurs. Noi vom continua să acționăm cu aparate radar, pe acest tronson, pentru descurajarea celor care circulă cu viteză, principala cauză generatoare de accidente.”
Astfel de măsuri sunt imperative, mai ales că accidentele care se înregistrează pe această șosea sunt grave tocmai din cauza vitezei cu care se circulă. O veste bună este că sunt discuții pentru aprobarea, din nou, a instalării de camere fixe pentru măsurarea vitezei pe șosele. Partea mai proastă este că o astfel de măsură nu va calma șoferii care circulă pe DJ 203K, întrucât
radare fixe vor putea fi amplasate doar pe autostrăzi, drumuri europene și drumuri naționale, nu și pe cele județene.
Adaugă comentarii