Actualitate

Elevii protestează! Tinerii din Buzău, în „doliu”, nemulțumiți de noile criterii de acordare a burselor școlare

După ce Ministerul Educației a modificat criteriile de acordare a burselor școlare, Consiliul Elevilor Buzău anunță proteste. Săptămâna aceasta, elevii se vor îmbrăca în tricouri negre și vor posta pe rețelele de socializare mesaje specifice: #meritbursă, #eumerit, etc. Nemulțumirea a plecat de la faptul că bursele de merit se vor acorda elevilor cu media minimă 9,50, și nu de la 8,50 cum era până acum.

Dacă în alte școli din țară elevii au ales ca formă de protest „greva japoneză”, mai exact purtarea banderolelor albe pe brațe, la Buzău elevii for fi îmbrăcați în tricouri negre. Se vor fotografia și vor posta fotografiile însoțite de diferite mesaje specifice protestelor începând cu 10 ianuarie, până pe 14. De asemenea, în data de 17 ianuarie, prima zi a semestrului al doilea elevii intenționează să nu se prezinte la cursuri.

„La nivel național protestează elevii între 10 și 14 ianuarie, iar de pe 17 ianuarie vor să nu se mai prezinte la cursuri, fiind o altă formă de protest. Iar în social media se poartă tricouri negre cu diverse hashtag-uri: „De ce eu nu pot?”;„ Vreau și eu bursă!” . Mai sunt și câteva județe unde se va protesta în fața ISJ-urilor și prefecturilor”, spune secretarul Consiliului Elevilor Buzău, Gabriela Blăjanu.

Tinerii sunt extrem de nemulțumiți de modificarea mediei minime pentru acordarea bursei de merit. Ei spun că odată cu majorarea pragului la 9,50 foarte mulți elevi vor rămâne fără această recompensă.


“La mine în clasă acum sunt 3-4 elevi care iau bursă, iar înainte luam peste jumătate din clasă. Și la fel e în fiecare liceu. Pentru elevi înseamnă destul de mult pentru că se simt și mai stimulți când știu că vor fi recompensați”

Recent, ministrul Sorin Cîmpeanu a declarat că nu se va reveni asupra modificărilor deoarece rata analfabetismului crește rapid, și în niciun caz nu sunt peste 50% dintre elevi de top.

„Bursa de merit a fost gândită pentru a stimula competiția și învățarea. Pragul de 8,50 și-a pierdut din semnificație, în contextul în care 53% dintre elevii din România au avut medii egale sau mai mari. Notele au fost irelevante din cauza pandemiei. În online, nu ai nici o garanție a evaluării, din spatele ecranului poate răspunde un părinte, sora, fratele. În consecință, nu poți pretinde că ai peste jumătate din totalul elevilor de top, în condițiile în care mulți elevi au fost încadrați ca analfabeți funcționali”.

Etichete