SĂNĂTATE

EXCLUSIV! PÂINEA PRĂJITĂ ÎNGRAȘĂ MAI MULT CA CEA PROASPĂTĂ, MĂMĂLIGA ÎNGRAȘĂ LA FEL CA PÂINEA. Dar fructele? Lista nutriționistului dr. Laura Ene

Medicul nutriționist Laura Ene, specialistul Medika TV, a inaugurat la sfârșitul lunii aprilie o nouă rubrică în cadrul emisiunii “Secretele nutriției”, pe care o realizează în fiecare miercuri, începând cu ora 18.00. În timpul rubricii ”Pastila de slăbit”, dr. Laura Ene a dezvăluit răspunsurile multor întrebări pe care oamenii și le pun mereu: cum să mănânci sănătos, dar în același timp ceea ce gătești să fie și gustos? De asemenea, medicul nutriționist a abordat un alt subiect fierbinte al tuturor vremurilor: pâinea și efectele ei asupra siluetei.

Potrivit dr.Laura Ene, este foarte important ca oamenii să respecte recomandările speciale pentru pâine, cereale, făinoase, amidon și leguminoase.

“Se consumă la mesele principale, de preferat până la ora 18.00. Consumate la masa de seară, cresc glicemia şi îngraşă. Pâinea graham, de secară sau cea integrală îngraşă la fel de mult ca pâinea albă, dar este mai sănătoasă şi ţine mai bine de foame deoarece conţine mai multe fibre, vitamine şi minerale. Pâinea prăjită îngraşă mai mult decât cea proaspătă la aceeaşi cantitate: prin prăjire se pierde apa, iar caloriile se concentrează. Aşadar, cântăriţi pâinea înainte de a o prăji! Focaccia şi Ciabatta sunt sortimente de pâine cu conţinut crescut de calorii datorită adaosului de grăsimi (ulei de măsline) – 280 – 300 cal/100g. Mămăliga îngraşă la fel de mult ca pâinea. O lingură de mămăligă este acelaşi lucru ca o felie de pâine din punct de vedere caloric.” spune dr. Ene la Medika Tv.

Mai multe detalii, despre cum să vă hrăniți sănătos dar și ce alimente să consumați pentru a ajunge la silueta dorită, când și cum să consumați fructele pentru un efect benefic asupra sănătății și pentru menținerea unei greutăți optime, citiți AICI



Publicitate