Actualitate

Explicațiile conducerii RAM Termo Verde după ce o mamă a primit o factură egală cu tot venitul. Și alți buzoieni cer ajutorul ”Nu putem achita asemenea facturi!”

Facturi mărite și oameni disperați. Este situația în care se află mai mulți buzoieni care au de plătit, pentru luna decembrie, sume foarte mari la căldură. În urmă cu două zile, șansanews.ro v-a prezentat cazul unei mame, rămase singură cu cei doi copii după moartea soțului, care a primit de la RAM Termo Verde o factură egală cu venitul familiei ei pe o lună și care i-a cerut ajutorul primarului Constantin Toma, printr-un mesaj trimis pe aplicația Buzău City Report.  Între timp, și alte familii cărora le este imposibil să achite facturile la căldură primite pentru luna decembrie i-au scris edilului șef: ”Nu putem achita asemenea facturi!”, este mesajul unui alt buzoian. Mesajele au ajuns și la directorul RAM Termo Verde care a dispus verificarea acelor facturi.

Continuă să iasă la iveală situațiile critice în care se află mai multe familii din Buzău care s-au trezit cu facturi foarte mari la căldură. O familie care locuiește la blocul 3A de pe Aleea Sporturilor cere stornarea facturii primite de la RAM Termo Verde pe motiv că este prea mare.

”Domnule Primar, cum este posibil la o garsonieră în blocul 3A , ANL, Aleea Sporturilor să vină factura la Ram Termo Verde de 650 lei. Era în plan montarea de centrale la fiecare apartament. Nu putem achita asemenea facturi. Va rugăm să dispuneți stornarea acestor facturi .Va mulțumim”, este mesajul buzoianului.

Alt mesaj, aceeași solicitare.

”Bună ziua, domnule primar. De când cu scandalul privind facturile exagerat de mari la electrica și gaze, furnizorii au decis să storneze facturile emise pe ultimele două luni. Doresc să vă întreb dacă și RAM Buzău are de gând să facă același lucru, având în vedere faptul că, facturile pe Decembrie au venit foarte mari, și, RAM Buzău încălzește agentul termic tot cu gaze. Vă rugăm frumos să ne ajutați și pe noi și să îi trageți la răspundere pe cei de la conducerea RAM. Dacă nu întra în atribuțiile dvs.,Spuneți-mi, vă rog cui să mă adresez pentru lămuriri, deoarece în audiență la directorul Ram nu poți întra din cauza pandemiei. Vă mulțumesc anticipat”, scrie un alt buzoian pe Buzău City Report.

Mesajele au ajuns și la conducerea RAM Termo Verde care, deocamdată, a făcut verificări la blocul ANL din Dorobanți, acolo unde locuiește mama cu cei doi copii. Iată cum explică directorul societății factura de 1005 lei .

”Din păcate, acestea sunt consumurile. Contorul funcționează normal. Este verificat metrologic. Efectiv nu avem ce face. Dacă se prezintă la noi putem să acordăm o eșalonare de plată, pe o perioadă între 3 luni și 12 luni, în funcție de solicitare”, a spus, pentru șansanews.ro, directorul Ram Termo Verde.

În plus, acesta a explicat că pentru luna decembrie au fost facturate mai multe zile decât cele calendaristice.

”Pentru luna decembrie au fost facturate 34 de zile față de 29, de exemplu, câte au fost facturate în luna noiembrie. De asemenea, vă pot spune că a fost un consum mai mare și pentru că, cel puțin zece zile din luna decembrie au fost cu nopți friguroase, și am mărit temperatura în centralele noastre. De exemplu, noi până pe 17-18 decembrie, de când vremea a început să se răcească, în special pe timpul nopții, țineam temperatura în centralele noastre la 52-53 de grade, iar de atunci, temperatura în centrale este, în medie, de 62-63 de grade. Automat a crescut și consumul de gaz, automat și la oameni a crescut consumul de gigacalorii pentru a-le menține o temperatură constantă în casă”, a explicat directorul Ram Termo Verde.

Conducerea societății a anunțat că vor fi verificări și celelalte adrese de unde au fost înregistrate sesizări, însă, îi invită pe cei care sunt nemulțumiți de facturile primite să se adreseze Ram Termo Verde. Directorul este dispus să stea de vorbă cu fiecare în parte și să se ajungă la o înțelegere privind eșalonarea acestor sume, însă sub nicio formă nu poate storna vreo factură.

”RAM Termo Verde nu poate storna facturile pentru că societatea nu intră în categoria furnizorilor cu preț reglementat și nu ne acordă statul vreo compensare. Singura cale legală pe care o am este să le acord o eșalonare la plată. Am și avut cereri în acest sens pe care le-am aprobat”, a mai explicat conducerea RAM Termo Verde.

Pe de altă parte, directorul RAM a amintim că există un proiect în lucru prin care toate blocurile ANL vor fi debranșate de la sistemul centralizat, iar fiecare apartament va avea centrală proprie, montată pe banii Primăriei. Deocamdată nu se știe termenul exact de finalizare a acestui proiect.