”Ne mor copiii, tinerii, pe șosele! Avem tragedii aproape zilnic, inclusiv în județul Buzău!”, este semnalul de alarmă pe care Titi Aur, fostul pilot de raliuri, l-a tras, în repetate rânduri, în spațiul public, inclusiv la Focus TV, și pe care recent l-a prezentat și autorităților cărora le cere să ia măsuri urgente pentru reducerea numărului de accidente rutiere grave, soldate cu decesul sau mutilarea unor oameni.
Avem drumuri înroșite de sângele copiilor, tinerilor, care se urcă la volan încă din perioada liceului și care, fără o experiență solidă, conduc mașini puternice, cu viteze uluitoare, ajungând, din păcate, victime aproape sigure.
“În România, mor 4 – 5 persoane, iar, conform noilor criterii medicale, avem 10 răniţi grav şi 70 – 80 răniţi uşor în accidente rutiere. Adică avem o sută de victime în fiecare zi”, spune fostul pilot de raliuri.
Din păcate, statisticile arată că România este țara cu cei mai mulți morți chiar și pe autostrăzi, ceea ce , subliniază Titi Aur, este încă o dovadă că este nevoie de educație rutieră care se poate face doar prin intervenția autorităților.
”A crescut numărul accidentelor pe drumurile modernizate, inclusiv autostrăzi. În România, avem câte un mort la fiecare 20 de kilometri de autostradă, pe când Franța are un mort la 90 de kilometri. Românul nu știe să circule nici măcar pe autostradă sau pe drumul bine făcut”, spunea Titi Aur la Focus TV.
În opinia fostului pilot de raliuri, singura soluție este educația rutieră, iar în acest sens, Titi Aur a trimis la începutul acestei săptămâni un comunicat de presă prin care le cere autorităților să ia măsuri urgente. De altfel, în luna februarie, la Focus Tv, Titi Aur anunța că a stat de vorbă inclusiv cu consilierul actualului premier, așa cum a procedat și în mandatele altor premieri, însă, după ce a plecat de la masa discuțiilor, nu s-a întâmplat nimic. Planul propus de fostul pilot de raliuri pentru reducerea numărului de accidente a rămas doar pe hârtie pentru că nimeni nu s-a aplecat asupra lui să-l pună în practică.
”În ultimii ani, am fost solicitat în mai multe rânduri sau am provocat discuţii cu autorităţile pentru a veni cu propuneri/soluţii pe acest subiect, am prezentat mai multe proiecte, dar, din păcate, nu s-a făcut nimic. (…) Există soluţii, doar că autorităţile sunt inexistente din acest punct de vedere. (…)Domnule prim-ministru şi domnule ministru al Transporturilor şi Infrastructurii, dacă nu iniţiaţi urgent un astfel de plan va mai curge mult sânge pe şoselele din România şi eu mă simt obligat să vă atrag atenţia că există soluţii pentru reducerea reală a accidentelor rutiere, dar este necesară voinţă politică!” se arată într-un comunicat transmis luni de Academia “Titi Aur”.
În viziunea fostului pilot de raliuri, măsurile sunt necesare atât pentru șoferii începători cât și pentru șoferii profesioniști, în condițiile în care avem cele mai multe accidente cu șoferi profesioniști din toată Europa.
”21% din mașini asigurate de profesioniști fac accidente într-un an (camioane, transport marfă și persoane), 6,2% este media generală. Este enorm de mult!”, spune Titi Aur.
Concret, măsurile propuse de Titi Aur presupun educație rutieră în baza unui program coerent în care să fie incluși copiii, participanți la trafic și viitori șoferi, începând cu școala generală, liceu și continuând cu pregătirea din școala de șoferi.
După școala de șoferi, conducătorii auto să urmeze și cursuri de conducere defensivă, ceea ce nu se face în timpul orelor de condus, programe de protecția muncii pentru toți angajații care au mașini de serviciu și, nu în ultimul rând, campanii de prevenție foarte bine gândite.
Semnalul de alarmă al fostului pilot de raliuri vine în contextul în care, începând cu 2021, în România s-au schimbat criteriile medicale prin care se încadrează rănitul rezultat în urma unui accident rutier în categoria celor răniți grav sau răniți ușor astfel că, în ultimii ani, de la cel mai înalt nivel al statului a început să se propage mesajul “au scăzut accidentele grave cu 40%”.
“Da, au scăzut… doar că ‘din pix’! Pentru că, în perioada 2004 – 2019, am avut, în medie, aproximativ 8.000 de accidente grave pe an. În 2020, numărul acestora a scăzut natural, pentru că am circulat mai puţin (pandemia COVID). În 2021, conform noilor criterii de raportare, numărul de accidente grave a scăzut brusc, la aproximativ 4.000 pe an”, explică Titi Aur, potrivit Agerpres..
Titi Aur a menţionat că o analiză “corectă” şi “realistă” ar trebui să se facă raportând numărul de morţi, răniţi grav, respectiv răniţi uşor, la numărul de kilometri parcurşi.
Adaugă comentarii