Actualitate

INVESTIȚII MAJORE PE VALEA BUZĂULUI! Când va fi gata Viaductul Giurca. Ce pod a intrat de urgență în reparații

Valea Buzăului, una dintre cele mai pitorești zone ale județului Buzău, are un potențial imens de dezvoltare. Până la investiții, este însă, nevoie de infrastructură rutieră. Șoseaua care leagă Buzăul de Covasna și, mai departe, de județele din Transilvania a avut mai multe puncte care au cedat în ultimii ani. Două dintre ele vor fi eliminate în perioada următoare, iar circulația va deveni  mai sigură.

Este vorba despre podul peste Bâsca-Chiojdului, de la Cislău și Viaductul Giurca, unde au ajuns astăzi, pentru a verifica stadiul lucrărilor, și reprezentanții Companiei Naționale de Administrarea Infrastructurii Rutiere.

Prima oprire a echipei din vârful CNAIR a fost podul de la Cislău. Construit în urmă cu peste 80 de ani, obiectivul s-a degradat până când a început să ridice riscuri pentru circulație. Experții au decis că este atât de deteriorat încât trebuie demolat și construit unul nou. Iar acest lucru se va și întâmpla. Ordinul de începerea lucrărilor a fost dat de două săptămâni și, tot de atunci, echipele de muncitori sunt pe șantier.

”Podul vechi nu se mai putea repera, plus că talvegul apei a crescut foarte mult . Nu prea mai are e unde să treacă apa, o viitură puternică pe sub pod.  El se va înălța un metru și jumătate, doi”, a explicat Ionașcu Vasile, consultant șantier 

Lucrările sunt la un nivel avansat. Oficialii CNAIR cred că dacă ritmul se va menține, lucrarea ar putea fi terminată mai devreme de un an de zile, cât este prevăzut în contractul cu constructorul:  

”Eu sunt foarte mulțumit de mobilizarea constructorului pentru că în aproximativ două săptămâni deja avem forate douăsprezece coloane. Este o lucrare din punct de vedere al traficului extrem de importantă pentru zona în care suntem . Structura de pod- este un pod nou, cu trei deschideri, structură metalică. E are termen de execuție douăsprezece luni. Toată partea de finanțarea este asigurată. Mobilizarea constructorului mă face să cred că lucrarea se va termina chiar cu un avans față de termenul estimat “, a declarat Ovidiu Barbier, director general adjunct CNAIR .

Lucrările la Viaductul Giurca, la jumătate  

Al doilea șantier vizitat a fost Viaductul Giurca. Ritmul de lucru e același. De șapte luni, se muncește aproape fără oprire, așa că jumătate din reparații sunt gata. Lucrarea este una extrem de grea și la fel și așteptarea șoferilor . Circulația este intensă,  iar restricțiile impuse aglomerează și mai mult zona.

Vin însă și primele vești bune, iar astăzi oficialii au anunțat și primul termen la care drumul, intrat în reabilitare în aprilie, va putea fi redat circulației pe sensul afectat de lucrări.

” În ciuda expertizei care a demonstrat că viaductul are nevoie urgentă de reabilitare, abia anul trecut au fost alocate fondurile pentru consolidarea construcției de peste Siriu. 5 milioane de lei vor fi investite pentru ca viaductul să fie redat traficului greu (de peste 7,5 tone), până în primăvara anului viitor. Proiectul de reabilitare a Viaductului de pe DN 10 peste Valea Giurca la Lunca Jariștei urmărește consolidarea suprafeței carosabile de 7,80 m, prevăzute cu 2 trotuare pietonale de 1,00 m lățime utilă, realizate la nivel, hidroizolație continuă pe toată lățimea secțiunii transversale”, a spus Gabriel Avrămescu, președintele PNL Buzău.

80 de milioane de lei pentru infrastructura buzoiană

Odată rezolvate problemele de la Viaductul Giurca și podul de la Cislău rămân alte zeci de zone la fel de riscante.

Reprezentanții formațiunii aflate la guvernare cred că dezvoltarea zonei trebuie să pornească de la reabilitarea infrastructurii rutiere de pe toată Valea Buzăului. Lucru deja luat în calcul de reprezentanții CNAIR care au anunțat că pentru anul viitor bugetul alocat infrastructurii din județul Buzău este de trei ori mai mare decât cel de anul acesta. Concret, este vorba despre 80 de milioane de lei, față de 25 de milioane de lei alocați în 2020.

”În momentul de față, Direcția Regională de drumuri și poduri Buzău are în execuție două poduri: podul la care ne aflăm acum și viaductul peste Giurca și maia re în gestiuni 6 proiecte de poduri la faza de proiectare. Pentru cele  6 proiecte de poduri la faza de proiectare, anul viitor vom începe execuția lucrărilor pentru trei din poduri care vor ajunge până la zona Siriu, astfel încât podurile să fie puse în siguranță și să existe condiții optime pentru circulație “, a spus Cătălin Șomolea, director general regional DRDP București.

Podul de la Nehoiu intră în reparații

Primul pe lista investițiilor de anul viitor este podul de la Nehoiu, obiectiv construit în 1931 de Germania ca despăgubire de război pentru statul român. Expertizele au arătat că podul a devenit nesigur pentru circulație și trebuie demolat.

Potrivit măsurătorilor , podul de la Nehoiu este străbătut de circa 10.000 de autovehicule în fiecare zi, iar odată ce obiectivul, alături de podul de la Cislău dar și Viaductul Giurca, vor fi modernizate, traficul în zonă se va desfășura fără restricții. Un imbold pentru economia județeană și regională, dar și o gură de aer pentru Valea Prahovei care preia acum mare parte din traficul deviat de pe DN 10.