Actualitate

La câte nereguli trebuie să mai asistăm pe șantierele Buzăului până când se vor face verificări și se vor lua măsuri

Faptul că un om a murit, ca urmare a nerespectării măsurilor de siguranță în muncă, pe un șantier pentru amenajarea rețelei de canalizare, și incidentul din această dimineață când o mașină a fost avariată după ce pământul s-a surpat, într-o zonă a orașului Buzău în care au avut loc lucrări comandate tot de Compania de Apă (detalii AICI), sunt evenimente pe cât de grave, pe atât de ignorate de către cei care ar trebui să verifice aceste șantiere și să se asigure că lucrările nu pun în pericol siguranța oamenilor și a traficului.

Dacă la Săpoca, după ce un mal s-a prăbușit, Poliția și Parchetul, împreună cu inspectorii de muncă fac anchete care vor stabili de ce s-a încălcat legea cu prețul vieții unui om, în orașul Buzău, nimeni nu s-a autosesizat, cel puțin până la această oră, cu privire la faptul că, în urma intervențiilor de pe carosabil, rămân capcane, adevărate amenințări la siguranța oamenilor și a mașinilor. Conducerea Companiei de Apă, solicitată să aibă un punct de vedere, a refuzat comunicarea pe acest subiect, arătând către constructor.

Între timp, șoferul care și-a avariat mașina în groapa apărută ca urmare a surpării pământului, și-a scos o autorizație de reparații de la Poliție. Buzoianul a ajuns la o înțelegere cu firma care execută lucrarea și aceasta din urmă îl va despăgubi pentru avarierea autoturismului. Dintr-un răspuns oferit de firma cu care Compania de Apă are încheiat contract și care, la rândul său, a subcontractat lucrarea, reiese și motivul surpării. Sub conductele de apă înlocuite se află rețele de termoficare și, chiar dacă s-au acoperit cu pământ, nu s-a putut realiza compactarea.

” În această zonă, există un canivou de termoficare … care a fost subtraversat în cadrul lucrărilor. În momentul realizării umpluturilor, acestea s-au realizat și sub acest canivou, dar nu s-a putut  realiza compactarea sub acesta. Apa de ploaie ajunge în canivou, de unde, din loc în loc, se drenează către sistemul de canalizare,  antrenând și materialele de umplutură din zona canivoului, ceea ce cauzează producerea de surpări.” au transmis reprezentanții firmei contractante, deși în zonă a lucrat un subcontractor, Dragosim Com, firmă din Buzău.

Până la ora transmiterii acestei știri nicio instituție a statului nu a mers în control la locul unde s-a produs incidentul. Poliția Rutieră a transmis că nu a primit nicio plângere, iar Inspectoratul de Stat în Construcții este ca și absent de multă vreme.

Lipsa de reacție la incidente grave și chiar opacitatea comunicării, practicată de unele instituții cu rol de control, arată cam cât preț pun cei care conduc aceste instituții pe ceea ce înseamnă siguranța și chiar viețile unor oameni. Rolul unor verificări ar fi, în primul rând, să prevină astfel de incidente, reducând riscurile. Să ne mai întrebăm și de câte ori au trecut, în control, inspectorii de muncă, pe la Săpoca, înainte ca un mal să se prăbușească peste patru muncitori?

 

Anuntul Buzoian
Anuntul Buzoian