Actualitate SĂNĂTATE

LISTE LUNGI DE AȘTEPTARE PENTRU VACCINUL ANTI-COVID. Aproape 3500 de buzoieni, înscriși în platformă, în doar câteva ore

vaccin

Aproape 3500 de buzoieni s-au înscris, luni, până la ora 15.30, pe listele de așteptare pentru vaccinul anti-COVID.

Oficial, înscrierile pe aceste liste au început la ora 9.00, însă, în fapt, platforma de vaccinare nu a funcționat ore bune. Sistemul a fost picat, astfel că cei care au dorit să se înscrie pe listele de așteptare au avut de dus o luptă grea, peste care au trecut doar cei cu răbdare și nervi tari.

Cei mai mulți buzoieni s-au înscris pe listele de așteptare  făcute la centrul de vaccinare de la Liceul cu Program Sportiv. Erau la ora 15.30, 1027 de buzoieni pe aceste liste. De asemenea, la centrul de la Liceul Henri Coandă din Buzău se înscriseseră 469 de buzoieni care vor să facă vaccinul în timp ce la unul dintre centrele de la Râmnicu Sărat se înscriseseră 435 de persoane.

În total, la ora 15.30, erau 3483 de buzoieni pe listele de așteptare, fără ca în județ să fie vreun loc liber în vreunul dintre centre.

Coordonatorul campaniei naționale de vaccinare anti-COVID-19 a explicat recent cum vor funcționa aceste liste de așteptare precum și faptul că programările se vor face cronologic, în funcție de momentul înscrierii pe acestea.

“Ce înseamnă „lista de așteptare”? Fiecare centru de vaccinare are un anumit număr de locuri libere. Atunci când acele locuri libere se ocupă, se activează automat lista de așteptare. Ca atare, persoanele optează în momentul în care se înscriu în platforma informatică și își fac cont să se vaccineze într-un anumit centru. Dacă locurile sunt ocupate, se vor înscrie pe lista de așteptare într-o ordine cronologică. Fiecare persoană va vedea câte alte persoane sunt în fața lor, din punct de vedere numeric, iar din platformă se va genera și un mesaj în care persoanei i se transmite data estimată, intervalul estimat de timp în care ea va putea fi vaccinată în respectivul centru. De exemplu, în următoarele 3 săptămâni. Din lista de așteptare, în momentul în care apar locuri libere sunt notificate cu prioritate persoanele vulnerabile, persoanele cu vârste de peste 65 de ani, persoanele cu boli cronice, persoanele cu dizabilități. Pe 75% din locurile libere din acel centru. Pe restul de 25% sunt notificate persoane care sunt programate și care aparțin de activități esențiale. Dacă rămân locuri libere neocupate în acel centru, sunt notificate în ordine cronologică persoanele care sunt în lista de așteptare și care aparțin de etapa a treia”,  a explicat col. dr. Valeriu Gheorghiță.

Acesta a mai precizat că și înscrierea prin Call Center va funcționa la fel.

Înscrierea prin telefon funcționează la fel. Operatorul din Call Center, în momentul în care va vedea că locul pentru care persoana optează să se vaccineze nu mai are locuri, o trece pe lista de așteptare și îi spune care este perioada estimată de vaccinare în care va fi notificată să se vaccineze. În momentul în care persoana primește mesaj că s-au eliberat locuri este sunată să confirme că într-adevăr dorește să se vaccineze. Cei care s-au programat prin operator de Call Center și care nu au acces la platforma informatică, pot suna în Call Center și operatorul îi va confirma programarea în locul și în ziua respectivă, alegându-i intervalul orar pe care dorește să-l aleagă”,  a mai spus col. dr. Valeriu Gheorghiță.