Actualitate

LOVIȚI DE SOARTĂ DE DOUĂ ORI! Peste 200 de copii cu dizabilitați stau acasă pentru că școala le-a fost închisă pentru reparații

Au deficiențe grave, de la tulburări de atenție  și până la retard mental  minor, dar sunt obligați de autorități să învețe aproape tot anul școlar în mediul online. Este dubla lovitură pe care au primit-o cei 220 de copii cu dizabilități de la Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă Buzău care stau acasă pentru că școala lor a intrat în reparații.

Calvarul copiilor și al părinților acestora, care la rândul lor  sunt nevoiți să lucreze de acasă, a început pe 9 decembrie 2020 când a fost dat ordinul de începe al lucrărilor, moment în care școala a fost închisă, iar orele mutate în online. O decizie total lipsită de sens date fiind afecțiunile foarte grave de care suferă toți acei copii și cărora le este imposibil să stea atenți în fața ecranelor care îi conectează cu profesorii lor. Cu toate acestea, actualul inspector școlar susține că toți elevii au tablete și  învață online.

”Lucrările au început în decembrie 2020. În mai 2021vor fi finalizate,  însă în martie urmează să se termine lucrările la etajul 2 al clădirii și atunci o parte dintre copii și-ar putea relua activitatea. La acest moment, 50 de copii sunt cazați la internatul  Protecției Copilului, iar ceilalți acasă.  Au tablete și își desfășoară activitatea în online”, a spus Ionel Meiroșu.

Vorbim de copii care prezintă deficiențe de tip ADHD, sindrom DOWN, AUTISM, DISLEXIE, ILETRISM adică pentru care, cel mai probabil, o soluție mai potrivită ar fi fost găsirea unui alt spațiu astfel încât cursurile să se poată desfășura fizic. Fapt care însă a fost imposibil, spune tot Ionel Meiroșu.

”Nu avem spații libere în nicio unitate de învățământ. Ar fi existat o variantă, dar nici acolo nu este suficient spațiu. Ar fi putut funcționa doar patru clase, dar centrala nu funcționează decât pentru două clase. Este vorba despre clădirea fostei Școli numărul 13, unde acum este depozitul de manuale”, a explicat inspectorul școlar județean Buzău.

Mai grav este că situația s-ar putea întinde pe o perioadă de nouă luni, cât este de fapt termenul de execuție al lucrărilor, potrivit proiectului. Cu alte cuvinte, acești copii s-ar putea întoarce în clase abia din toamnă, timp în care, la rândul lor, părinții acestor elevi ar trebui să găsească soluții pentru a sta cu ei acasă, adică fie să lucreze de acasă, fie să renunțe la job-uri pentru a-și îngriji copiii și așa loviți de soartă.

Proiectul de reabilitare al Centrului Şcolar pentru Educaţie Incluzivă, unul de altfel extrem de util, prevede lucrări de anvelopare a clădrii, de modernizare a instalațiilor electrice și sanitare dar și montarea unor panouri solare. De asemenea, în cadrul proiectului a fost schimbat întregul acoperiș și s-au refăcut sistemele de alimentare cu apă astfel încât tot spațiul să poată corespunde și tuturor normelor de siguranță la incendiu.Valoarea lucrărilor se ridică la aproape 3,2 milioane de lei, iar banii au fost obținuți prin Programul Oprațional Regional.