Lucrările de reabilitare și modernizare a DJ 203 K, pe tronsoanele Mărăcineni-Podu Muncii și Vadu Pașii-Robeasca –Brăila, se prelungesc dincolo de ultimul termen avansat de Consiliul Județean Buzău. Deși sunt proiecte și contracte de finanțare diferite, iar lucrările au început în momente diferite, șantierele se vor închide în același timp și data probabilă va fi 28 februarie anul viitor. Prelungirea până la această dată este o preconizare oficială, avansată de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației.
În răspunsul la o interpelare formulată de deputatul PNL de Buzău Gabriel Avrămescu, se arată că lucrările se află în stadii de execuție diferite. În cazul tronsonului Mărăcineni-Podu Muncii, șosea pe care șantierul a fost deschis în 2018, sunt executate 90% din lucrări. Contractul prelungit prin act adițional prevede încheierea lucrărilor la data de 31.12.2022, dar, în răspunsul transmis de MDLPA se arată că va exista o nouă prelungire. Motivele pentru care se va încheia un nou act adițional sunt stipulate în document:
”Având în vedere faptul că finalizarea lucrărilor se va face după expertizarea (curățare și investigație video) rețelei de canalizare locală din comuna Mărăcineni, iar pe tronsonul 2 (km 43+000-75+000) mai sunt de executat: lucrări de semnalizare rutieră, inclusiv marcaje (30%) și lucrări de amenajare acostamente (20%) în zona Beceni, precum și de perioada de sistare aferentă ordinului nr. 19741/16.12.2021 de sistare a lucrărilor începând cu 17.12.2021, se preconizează prelungirea perioadei de implementare până la data de 28.02.2023.”
Așadar, inaugurarea șoselei pe care se circulă cu restricții de circa 4 ani, nu va fi posibilă nici la sfârșitul acestui an. Locuitorii de pe Valea Slănicului vor trebui să aștepte primăvara pentru ca lucrarea pentru ca drumul să fie redat circulației, după finalizarea lucrărilor de modernizare. În prezent, traficul este deviat pe raza localității Săpoca, unde se lucrează la consolidarea unui pod, ocolul fiind făcut pe o porțiune de drum de pământ.
Nici pe celălalt tronson al DJ 203 K, intrat în reparații în octombrie 2019, lucrările nu se vor încheia la final de 2022. Modernizarea este realizată în proporție de 70 % și se va cere o prelungire până la sfârșitul lunii februarie anul viitor.
”Având în vedere stadiul lucrărilor și situațiile apărute în teren se preconizează prelungirea perioadei de implementare până la data de 28.02.2023.”se arată în același document emis de MDLPA.
În răspunsul transmis parlamentarului de Buzău sunt explicate și motivele întârzerilor de până acum, (vezi facsimil!), printre ele fiind pandemia și ordinele de încetare din perioadele geroase, dar și reluarea proiectării în cazul primului tronson.
Ca urmare a răspunsului primit, autorul interpelării, liberalul Gabriel Avrămescu, critică faptul că nimeni nu răspunde pentru aceste întârzieri:
”Cred că ar trebui să ne uităm în ochii oamenilor de pe Valea Slănicului și să-i întrebăm dacă lor li se pare că au fost motive suficiente și obiective pentru ca, în continuare, să-și distrugă mașinile, să nu aibă acces la locuințe și o infrastructură civilizată. Ar trebui să fie trași la răspundere cei vinovați de faptul că, în momentul în care s-au făcut aceste studii și lucrări de proiectare, în 2015-2016, nu au avut în vedere toate aspectele pe care acum constructorul le invocă, fiind motive de întârziere. Consider că e încă o dovadă de lipsă de profesionalism din partea celor care monitorizează implementarea proiectului și care ar trebui să aibă în vedere, în primul rând, binele locuitorilor d epe Valea Slănicului.”
Adaugă comentarii