Actualitate

MOBILIZARE GENERALĂ PENTRU AUTOSTRADA PLOIEȘTI-BUZĂU-FOCȘANI-SUCEAVA-SIRET! În ce punct a ajuns proiectul

Proiectul autostrăzii Ploiești-Buzău-Focșani-Suceava-Siret înaintează cu pași repezi. Specialiști din cadrul CNAIR, de la Agenția Națională de Protecția Mediului, senatori și deputați din toate județele care vor fi deservite de această autostradă, lucrează pentru ca proiectul să fie dus la bun sfârșit, în termenele înaintate.

Chiar săptămâna aceasta, la București, a avut loc o întâlnire de lucru la care au participat numeroși specialiști și parlamentari, printre care și senatorul PNL de Buzău, Vlad Pufu. Realizarea unei autostrăzi, care să tranziteze județul nostru și care să lege Capitala de Moldova, este una dintre prioritățile parlamentarului liberal, care promite că va face tot ce–i stă în putință pentru ca termenele să fie respectate iar buzoienii să aibă autostradă.

” Buzoienii merită să aibă autostrada lor. Am promis în campania electorală implicare totală pentru realizarea autostrăzii A7, care tranzitează județul nostru și care leagă Capitala de Moldova, și mă voi ține de cuvânt.

Am participat, astăzi, alături de directorul general al CNAIR, Mariana Ioniță, de directorul adjunct Gabriel Budescu, de alți specialiști din cadrul CNAIR , de președintele Agenției Naționale de Protecția Mediului, Eugen Cozma, dar și de deputați și senatori din regiune, la o ședință de lucru pentru analiza săptămânală a documentației de realizare a autostrăzii Ploiești-Buzău. La lucrări au participat pe lângă specialiștii din CNAIR și cei de Mediu, parlamentari care vor verifica, la rândul lor, stadiul lucrărilor privind autostrada A7: deputatul USR de Neamț, Iulian Bulai, senatorul PNL de Vaslui, Mihail Iulian Bica, deputatul PNL de Vrancea, Ion Ștefan, fost ministru al Dezvoltării, dar și senatorul USR de Iași, Marius Bodea.

E clar! Autostrada Ploiești-Buzău va avea o lungime de 63, 25 de km. Execuția lucrărilor va demara independent din trei puncte: Dumbrava-Mizil, Mizil-Pietroasele și Pietroasele-Buzău. Obținerea acordului de mediu pentru această lucrare, mult așteptată de buzoieni, este programată pentru luna martie 2021 iar lansarea în execuție se va face in perioada mai-iunie, astfel că lucrările în teren vor începe cel mai târziu în toamna anului curent.

Așa cum am promis buzoienilor în campania electorală, voi face tot ceea ce depinde de mine, ca senator PNL de Buzău, ca toate termenele să fie respectate, astfel ca buzoienii, și nu numai, să poată circula curând pe autostrada Buzău-Ploiești-București. De asemenea, mă voi implica, împreună cu colegii mei, senatori și deputați, pentru ca proiectul să obțină finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență, astfel încât nimic să nu stea în calea finalizării autostrăzii pe care buzoienii o merită.”, a scris pe contul său de facebook senatorul PNL de Buzău, Vlad Pufu.  

Construirea unei autostrăzi va genera o dezvoltare economică importantă a Munteniei și a Moldovei, prin atragerea de investitori, și, implicit, va duce la reducerea tuturor decalajelor dintre această zonă a țării și Transilvania.

”De aceea, îmi voi pune la dispoziție toate resursele pentru a-mi onora promisiunea ca Buzăul să ajungă pe harta autostrăzilor din România.”, a mai punctate parlamentarul buzoian.

Autostrada A 7 se va întinde la Ploiești până la Pașcani, iar o secțiune din aceasta este deja deschisă. Este vorba despre o porțiune de 16 km din centura orașului Bacău, care se suprapune cu traseul autostrazii A7. Drumul de mare viteză ce va lega Capitala de Moldova va avea o lungime totală de circa 340 de km. Pe un traseu paralel cu actualul DN 2 B, autostrada va porni din A3 București-Ploiești, va avea noduri rutiere conectate la infrastructura deja existentă, pasaje, poduri, perdele forestiere și parcări.

Porțiunea de la Ploiești la Buzău, denumită Muntenia Expres, va avea 63 de kilometri, este estimat că se va construi în 24 de luni și că ar putea costa 12,27 milioane de lei, din care 85 % vor fi fonduri externe nerambursabile.

Publicitate