Actualitate

Pe ce șosele noi vom circula, în regiune, în câțiva ani

Proiectele privind construirea de autostrăzi și drumuri expres, în Moldova, au fost evaluate, în week-end, la sediul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Majoritatea se află în stadiul elaborării de documente. Cea mai avansată rămâne investiția în construirea tronsonului de autostradă A 7 Ploiești –Buzău. Licitația pentru desemnarea constructorului este în derulare. Sunt 39 de oferte pentru care s-a cerut un răgaz suplimentar în vederea evaluării. Tronsonul de autostradă ar urma să fie construit pe trei loturi pentru care vor exista contracte diferite cu valori între 4,29 miliarde de lei și 5,06 miliarde de lei.

Autostrada Moldovei va continua spre Focșani, dar tronsonul acesta este abia în etapa în care are un studiu de fezabilitate și un proiect tehnic. Acestea două au intrat pe circuitul de avizare. Între timp, se elaborează documentaţia pentru licitația de execuție a lucrărilor.  Pentru tronsonul de la Focșani la Bacău, CNAIR așteaptă studiul de fezabilitate și proiectul tehnic, aflate în curs de elaborare.

În ceea ce privește drumurile expres, există două proiecte importante pentru regiunea Sud Est. Primul, aflat deja în lucru, este cel dintre Brăila și Galaţi care ar urma să se conecteze la viitorul pod peste Dunăre. Lucrările au început în toamna anului trecut și au o durată de 24 de luni. Drumul va avea o lungime de 11 kilometri. Un alt proiect este drumul expres Focșani-Brăila cu o lungime de circa 76 de kilometri.  Proiectul este în etapa în care se va stabili varianta de traseu optimă.