Actualitate

Primarul Buzăului, obligat să suplimenteze locurile pentru afișaj electoral

Problemele apărute, zilele trecute, după ce, printr-o dispoziție de primar, locurile destinate afuișajului electoral pe raza municipiului Buzău, au fost redistribuite, au ajuns în atenția Biroului Electoral Județean. Asta după ce, Biroul Electoral Municipal Buzău a primit două sesizări în legătură cu aceeași problemă, ambele fiind respinse.

Vinerea trecută, Biroul Electoral Municipal Buzău a înregistrat plângerile venite de la Haritina Crăiță, candidat independent la funcția de primar al municipiului Buzău și de la Partidul pentru Alianța Românilor. În ambele se arăta că, prin dispoziția 750/15.05. 2024, emisă de primarul municipiului Buzău, a fost abrogată o alta emisă înaintea debutului campaniei eelectorale, referitoare la locurile de afișaj electoral pe care le pot folosi candidații. Prin această a doua dispoziție, cele 21 de locuri existente pe raza orașului, au fost distribuite pe patru categorii de candidaturi: primar, consilieri municipali, președinte de consiliu județean și consilieri județeni. Cele mai multe, 10, au revenit candidaților la funcția de primar, dar, chiar și așa, acestea nu au acoperit tot teritoriul administrativ. Astfel, locuitori din cartiere precum Broșteni, Poștă, Micro 14, ar fi trebuit să se deplaseze către alte zone ale orașului pentru a vedea afișele candidaților.

Situația, adusă în atenția BEM Buzău, nu a fost inițial considerată o încălcare a legislației electorale. Astfel, în soluționarea celor două reclamații, membrii Biroului Electoral Municipal au arătat că revenirea asupra dispoziției inițiale a fost urmarea faptului că Biroul Electoral Central a emis, în 14 mai, clarificări care arătau că panourile de afișaj trebuie să fie distincte pe cele patru categorii de candidaturi:

”La data de 15 mai 2024 a fost emisă dispoziția primarului 750/15.05.2024 prin care, pentru a pune în aplicare hotărârea BEC,…, cele 21 de locuri stabilite inițial au fost împărțite astfel: 10 locuri pentru primar, 5 locuri pentru consiliul local, 3 locuri pentru președinte de consiliu județean și 3 locuri pentru consiliul județean. Primăria Municipiului Buzău a folosit panourile de afișaj de care dispunea la momentul emiterii hotărârii BEC, aceasta pentru că ea trebuia pusă imediat în aplicare, din discuțiile purtate cu reprezentanții primăriei rezultând că suplimentarea numărului de panouri pentru afișaj necesita inițierea unei proceduri de achiziții ce implică un timp îndelungat, motiv pentru care nu a fost posibilă suplimentarea numărului de panouri de afișaj electoral.”

Ambele reclamații au fost respinse, cu această moticare, însă Haritina Crăiță s-a adresat, cu acest răspuns, Biroului Electoral Județean care a văzut lucrurile diferit. Astfel, contestația a fost admisă:

”Biroul constată că aceste dispoziții (n.r. -cele din legi și dispoziții existente, referitoare la modalitatea de stabilire a locurilor de afișaj) nu au fost duse la îndeplinire de către Primarul Municipiului Buzău…Admite contestația formulată de petenta Crăiță Haritina, candidat independent la funcția de primar la alegerile locale din Circumscripția electorală nr.1 Buzău. Dispune Primarului Municipiului Buzău să respecte dispozițiile Hotărârii BEC nr.137/H/14.05.2024.”

Ca urmare a acestei soluții, primarul Buzăului este obligat să suplimenteze, în cel mai scurt timp, numărul panourilor din fiecare din cele 21 de locații existente pe raza municipiului.

Autorul știrilor

Cătălina Jingoiu

1 Comentariu

Apasă aici pentru a publica un comentariu

  • O primă victorie împotriva unui primar care își folosește funcția pentru a se avantaja, deși este și competitor. Hai că se poate, putem opri abuzurile în 9 iunie ieșind masiv la vot.

 

Anuntul Buzoian
Anuntul Buzoian