Actualitate

Riscuri la tot pasul pe DN2 E85. Concluziile lui Cosmin Răileanu, râmniceanul care a alergat peste 20 de ore pe Șoseaua Morții

DN2 E85, unul dintre cele mai tranzitate drumuri din județul Buzău, supranumit Șoseaua Morții, este plin de capcane pentru șoferi, la tot pasul. Indiferent că vorbim despre viteza cu care se circulă, despre depășiri neregulamentare, sau despre stresul pe care alți șoferi îl produc celorlalți participanți la trafic, prin claxonări și flash-uri. Sunt doar câteva dintre concluziile trase de Cosmin Răileanu, antreprenorul râmnicean care în weekend a organizat o cursă inedită pe cel mai periculos drum din țară, vrând să tragă un semnal de alarmă cu privire la nevoia imperativă de măsuri pentru siguranța în trafic.

Cosmin Răileanu a alergat peste 20 de ore. A pornit din Bacău și a alergat până acasă, la Rm. Sărat, pe tronsonul considerat cel mai periculos, unde au loc frecvent accidente grave de circulație. Răileanu a recurs la acest gest pentru a atrage atenția asupra riscurilor existente pe DN2 și nevoia de măsuri pentru a stopa șirul tragediilor, precum instalarea de parapete care să separe sensurile. A fost o cursă inedită, dar extrem de grea, tocmai din cauza riscurilor care l-au urmărit pe Cosmin la fiecare pas.

“Cel mai greu factor a fost traficul, e un trafic infernal, l-am trăit 21 de ore și acesta a fost cel mai mare stres- pericolul de la orice pas. Sunt convoaie de camioane care trec unul după altul, ca trenul, nu-ți vine să crezi că nu respectă nicio regulă și circulă pe mijlocul drumului. Corpul spune nu, am avut anumite stări atunci când făceam pauze lungi, porneam foarte greu, durere musculară e grea, am avut o unghie care mi- a cedat , dar nu contează, n- am avut niciun moment în gând să renunț. Pentru cauza asta merită orice efort, e nevoie de un semnal de alarmă, am simtit nevoia sa fac un efort destul de mare prin care să trag un semnal”,a spus, la Focus Tv, Cosmin Răileanu.

Pe drumul de la Bacău la Râmnicu Sărat, antreprenorul râmnicean a alergat pe tronsoane periculoase, unde mașinile treceau ca vântul pe lângă el, ca într-o cursă nebună.

“Cel mai aglomerat tronson a fost Tișița-Focșani-Râmnicu Sărat. E o zonă foarte periculoasă, unde se circulă cu viteză, sunt câteva zone în lucru, zone cu dealuri unde nu se vede șoseaua, este pericol foarte mare. Separatoare sunt doar într-un sat, în Dumbrăveni, dar insuficient, nu acolo e pericol, în sat, pericol e în afară, unde se circulă cu viteză foarte mare. “

Cursa din weekend a scos în evidență problemele de pe DN2, probleme care l-au transformat în cel mai periculos drum din țară, pe care accidentele sunt aproape la ordinea zilei, la fel și pierderile de vieți omenești. Pentru a stopa șirul tragediilor, spune Comsin Răileanu, sunt necesare separatoare de sens, dar și alte măsuri, precum mai multe echipaje de poliție în trafic. Nu în ultimul rând, chiar șoferii trebuie să înțeleagă faptul că ei sunt principalii responsabili, iar respectarea regulilor în trafic înseamnă și o călătorie în siguranță.

“Pe E85 primează foarte mult puterea, cu cât ești mai mare, cu cât e mai mare mașina, cu atât ești mai impunător și îi faci pe ceilalți să se dea la o parte. În afară de separatoare, prevenția este principalul lucru pe care ar trebui să-l conștientizăm, respectul în trafic, siguranța, să lăsăm orgoliul la o parte: claxon, flash-uri. Eu n –am văzut foarte multă poliție pe E85. Cred că acolo ar trebui să circule mașini sub acoperire. Unde văd poliție, șoferii circulă regulamentar, apoi accelerează. Sunt foarte multe convoaie de camioane, 7- 10 vehicule, care tin unul de celălalt ca un tren și sunt pe ambele sensuri, cară combustibil, pur și simplu fac legea.”

După toate cele trăite în weekend, în timpul cursei de pe DN2E85, Cosmin Răileanu a tras o concluzie importantă:

“Cursa aceasta m-a învățat că trebuie să merg mai încet și să- mi respect mai mult partenerii de trafic, chiar dacă nu primesc același respect.”