Aproape zilnic apar noi imagini care arată cum se conturează viitoarea viitoarea autostradă A7. Zilele trecute, de pildă, o filmare făcută cu drona a surprins cum utilajele au început să lucreze pe lotul de la Vadu Pașii spre Râmnicu Sărat, croindu-și drum prin zăpadă. Imagini spectaculoase, cum de altfel se regăsesc și pe alte sectoare ale autostrăzii, de la Ploiești spre Pașcani. Cu o singură excepție: cei câțiva kilometri între Pietroasele și Buzău, unde nu există nici la această oră un constructor desemnat din cauza contestațiilor.
Senatorul Vlad Pufu a atras în mai multe rânduri atenția asupra situației lotului 3. Parlamentarul PNL de Buzău spune că, din cauza contestațiilor, se poate ajunge inclusiv la reluarea licitației. Iar în condițiile în care toate loturile au fost adjudecate, mai puțin Pietroasele-Buzău, viitoarea autostradă riscă să aibă un gol de câțiva km și să fie ”știrbă”.
”Va însemna nu doar o nouă întârziere, dar și riscul de a pierde finanțarea prin PNRR. Practic stăm cu banii în cont, în Trezoreria Băncii Naționale, dar ne împiedicăm în tot felul de tertipuri din acestea, legale, ce-i drept, dar așa sunt procedurile în România. Am spus de multe ori că trebuie scurtat cumva acest traseu, pentru că altfel nu reușim decât să ne facem viața mai amară și să nu ducem până la capăt un proiect care în principiu era realizabil în termen. Riscăm să avem o autostradă știrbă, pentru că doar pe acest lot 3 este un întreg litigiu, din cauza căruia există pericolul să se prelungească încă cel puțin un an. Asta înseamnă că am putea ieși din termene și să pierdem banii europeni!”, arată senatorul PNL într-o postare pe Facebook.
Vlad Pufu face apel la responsabilitate, mai ales că A7 reprezintă un proiect de interes național.
”Pe de o parte adresez un mesaj clar celor din cadrul CNAIR care evaluează ofertele să o facă bine, cu simț de răspundere, ca să nu mai avem astfel de situații! Pe de altă parte, mă adresez constructorilor, mai ales că firma contestatară este din România, mai exact din județul Neamț: dincolo de interesele personale, trebuie să fim și români! Nu putem să punem piedică unui proiect atât de important pentru milioane de români, care poate revigora economic toată Moldova și o parte din Muntenia. Aceeași firmă a contestat licitațiile pe alte două loturi, între Bacău și Pașcani, dar acolo lucrurile s-au tranșat deja. Această firmă poate ar fi trebuit descalificată de la început. Nu are experiență în astfel de proiecte de infrastructură. Eu, într-o astfel de situație, de interes național, m-aș fi retras! Pentru că în acest moment A7 asta este: un proiect de interes național! Un proiect așteptat de jumătate de Românie și de care depinde viitorul a milioane de români!”, mai spune senatorul PNL de Buzău, Vlad Mircea Pufu.
Adaugă comentarii